tisdag 24 mars 2009

Vem bryr sig?

Läser att Frölunda slagit H(I)V 71 i en match i semifinalserien och nu har halva foten i SM-finalserien. Återigen, vem bryr sig?!
Missförstå mig inte nu, sporten ishockey är båda fartfylld och rolig att titta på, inget fel på den egentligen. Men hela konceptet med elitserien (inspirerad från NHL) handlar ju bara om pengar och det finns ju knappt en gnutta "själ" kvar.
Elitserien och svensk hockey sålde sin själ för så många år sen nu att det nästan är löjligt att någon tar den på allvar. Jag menar... Först ska 12 lag spela vardera 55 matcher, för att egentligen bara avgöra vilka fyra lag som inte går till slutspel. Väl där gör man i upp i bäst av sju matcher... Zzzzz

"Heta derbyn" mellan Frölunda och Färjestad säger någon... Vilken då av de 10-15 matcher lagen emellan som årligen går av stapeln undrar jag? Och sen när ansåg man att Göteborg och Karlstad låg såpass nära att det med rätta kan kallas derby? Zzzzz

Ok, elitserien drar en hel del folk, varför kan jag inte förstå. Alltså, här har ni ett lag (bestående av spelare från hela världen och som kan byta lag mitt i säsongen) som spelar lite halvhjärtat eftersom dem vet att en förlust inte är hela världen. Man behöver inte vara bäst över hela säsongen, bara i slutspelet... Zzzzz

Nej, om jag någon gång ska få för mig att kolla på ishockey så blir det i de lägre divisionerna. Där finner man bland annat Ramberget Psychos, som till viss del består av gamla Rannebergshuliganer med sin skolning i Göteborgs IK.

1 kommentar:

Anonym sa...

Välkommna till Rambergsrinken nästa säsong! kaffe o kaka 15 kr.