torsdag 26 mars 2009

Man mår illa...

... när man läser dagens nätupplaga av Göteborgs-Posten!
Inte nog med att folk varslas åt höger och vänster och försäljningar slår nya bottenrekord, nu ska även den nya arenan Gamla Ullevi skändas genom en totalt intetsägande invigning. För vad kan man annars säga om damlandslaget, uppbackat av artiserna Amy Diamond, Jerry Williams och Alcazar?

Jag har inget alls emot damfotboll, tycker det är kul att den uppmärksammas och bjuder gärna in damerna på den nya arenan. Men det känns som att någon på Göteborg & Co. (eller vilka det nu är som arrangerar detta) dragit begreppet/skällsordet "politiskt korrekt" ett steg för långt i detta fall... Artisterna är det egentligen inget fel på heller, även om de inte hör till mina favoriter. Men deras arena är Rondo, Liseberg eller Trädgår'n motsvarande. Senast jag kollade efter så har dem inget samröre med varken fotboll eller staden Göteborg till den grad att det motiverar deras närvaro. Fan vi är många som tar den här nya arenan på allvar! Varför kunde man inte försöka göra nåt bra av det? Något som man inte kan se gratis på "Rix FM:s sommarturné" motsvarande...

Det som får mig att gå från stadiet illamående till spy, är allt det här med AMF pension. Va fan, det är ju VÅRA pengar! Just nu sitter det nåt jävla "gubbslem" någonstans som hovat in närmare en miljon i månaden i rena premier betalade av oss som trodde att vi pensionssparade.

Alltså, det här med miljonfallskärmar och hutlösa bonusar är ju knappast något nytt och varje gång ställs frågan "Hur kunde detta hända?". Så Wanja-Lundby Wedin och övriga i styrelsen kunde ju inte vara oförberedda på att sånt här förekommer och att de papper de skriver under kanske borde läsas igenom. Fast klart, har man 20-30 olika styrelseuppdrag kanske man inte hinner med sånt, vad vet jag? Jag undrar lite varför Wanja-Lundby ens åtar sig så många uppdrag... Inte kan det vara för att få in de där extraslantarna som behövs för att ha råd med en årlig solsemester iaf, för jag vet att LO-pampar både tjänar hyfsat och har en bra pension att leva på efteråt :)
Själv har jag under årens lopp suttit i lite olika styrelser här och där, varje gång utan att få en spänn i ersättning och dessutom försökt vrida och vända på varenda krona. Varje gång har det också slutat med att jag hoppat av för att jag inte haft tid. Tänk er 20-30 såna uppdrag utöver en toppposition i någon organistion/företag... Jesus!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Om du på fullaste allvar menar att Christer Elmehagen inte är värd dessa pengar så vill jag be dig dra KÄPPRÄTT!!!! åt h-vete!

Kris sa...

I så fall drar jag KÄPPRÄTT åt helvete :)
Champagnesossar eller vad fasiken dem nu kallar sig har jag aldrig haft mycket till övers för.

Albinssonskan sa...

Vilken artist skulle passa på invigningen då, Kenta eller?

Albinssonskan sa...

Ett tillägg: Eftersom Gamla Ullevi är nationalarenan för damlandslaget passar det väl rätt bra att de är med på invigningen? Passar betydligt bättre än Glenn Hysén, Håkan Mild eller någon annan trött IFK-profil.

Anonym sa...

1) Kenta är död, dessutom var han Hammarbyare ut i tåspetsarna.
Kan tyvärr inte namndroppa massa artister sådär, men Håkan Hellström känns ju mer upphetsande än Amy Diamond i detta fall. Dessutom skulle Björn Gustavsson kunna köra ett nummer tillsammans med Carl-Einar Häckner typ. Något som har anknytning till staden!

2)Damlandslaget är välkomna till arenan. Men detta är öppningsmatchen! Så tillvida det inte är en görviktig tävlingsmatch för damerna så känns den rätt "trött". Liksom vem bryr sig om landslaget när det inte är mästerskap? Jag hade inte velat se herrlandslaget heller för den delen. Någon av de tre alliansklubbarna borde enligt mig inviga arenan punkt.

Förvånar mig inte om det kommer serveras langos och delas ut roliga hattar till publiken typ... Usch!!

Anonym sa...

Förresten Jossan!
Jag saknar ditt bidrag i tävlingen här under!