torsdag 12 mars 2009

Hälsning från farsan

Med tanke på de klagomål som uppkom i samband med farsans quiz damp det idag ner ett mail i inkorgen här. Det var en hälsning från min far med uppmaningen "Detta vill jag att du skriver in i din blogg"
Antar att det är bäst att göra som farsgubben säger då...

"God Morgon

Tänk att en 54årig gubbe som med 2-årig social linje i gymnasieskolan och livserfarenhet som allmännbildning kan riva upp så mycket känslor. Ok att det fanns GBG-anknytning i frågorna men det roliga är att det två som protesterar mest av alla bor i Göteborg och borde känna gemenskap med staden. Jag laddar redan för en ny omgång frågesport till nästa vecka
under rubriken Västsvenskt.

Exempel på frågor blir:

I vilka städer ligger följande arenor

Påskbergsvallen
Rambergsvallen
Edsborg
Ryavallen"


Dessutom utlovas en fråga om bilmodeller som enligt farsan skall "skilja agnarna från vetet".

Med detta tänker jag också sätta streck i den här quizdiskussionen. Vi blickar framåt och nytt quiz kommer som vanligt att läggas ut igen i mitten av nästa vecka. Hurvida farsan kommer att backa upp sina ord och förbereda en ny frågesport får framtiden utvisa, men för att vara på den säkra sidan kommer jag att förbereda ett också.

Inga kommentarer: