söndag 22 mars 2009

Ett dygn i "downtown Cleveland"

Igår vid lunchtid åkte jag snålskjuts med min kollega och hennes pojkvän ner till Cleveland för att äta lunch. Dem skulle sedan vidare och kolla in en filmfestival som gick att stapeln, medan jag tog tillfället i akt att strosa runt lite grann i staden.

Efter lite promenerande kom jag till Rock n Rollens Hall of Fame som ligger här i staden. Hade egentligen inte allt för höga förväntningar utan störde mig mest på att dem tog 22 dollar i inträde, men alltså - det stället var inte bara bra, det var fantastiskt! Hur intressant som helst och faktiskt också väldigt rörande. Jag stannade där till stängningsdags, kikandes på allt ifrån privata brev från Madonna till Mick Jaggers outfit samtidigt som man lyssnade på några av de bästa låtarna som någonsin spelats in. Dem lyckades verkligen förmedla budskapet med rock n roll och personerna bakom. Som sagt: Fantastiskt och värt varenda cent!

Nu till det lustiga... Efter besöket på RnR Hall of fame fortsatte jag mitt strosande i staden och hamnade till slut på stadens nöjesgata och en irländsk pub. Sittandes med en irish coffee i handen och grubblandes över hurvida jag skulle spendera kvällen i Cleveland eller ta en taxi hem direkt. Vad jag inte visste var att jag satt två stolar från min kollega, låt oss kalla honom Mr. P som också satt där i sin ensamhet fast besluten att spendera kvällen i staden. Vilket sammanträffade! Han hade varit i staden redan kvällen innan, men blivit så full att han inte kunde ta sig tillbaks till hotellet. Så han checkade in på ett Marriotthotell lite längre ner på gatan. Så jag kunde ju inte vara sämre, så jag gick helt sonika iväg och fixade ett rum jag med. En liten fin svit på sjunde våningen med öppen spis och grejer, helt ok!

Sen var det tillbaks till baren med siktet inställt på att "ha en trevlig kväll", eller rättare sagt uppnå en status som "shit faced" som dem säger här i staterna :) Vi lyckades med detta...

Nu sitter man här tillbaka i Mentor (ca 40 min med bil från Cleveland) och slickar såren efter vad som blev ett helt fantastiskt lyckat dygn! Jag börjar ju inte jobba förrän imorgonkväll igen och fram till dess ska jag bara ta det piano och kanske kolla på någon film.

Cleveland, Ohio

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du skriver bra inlägg...

Anonym sa...

Kul å se att de e fler som firade den här helgen. Även om de e på (nästan) andra sidan jorden. =)

Kris sa...

Japp, man får se till att passa på! Dock så börjar kroppen säga att jag är alldeles för gammal för det här med att "fira"... Man är ju inte 20 längre!