tisdag 24 mars 2009

Tillbaks i "Perry-dise"

Kliver upp idag vid 11-tiden, startar jobbdatorn och läser mailen när jag ser att jag tydligen ska byta skift och skulle varit på jobbet 8:45... En bra start på dagen med andra ord!
Fick ringt upp chefen och berättat som det var, att jag inte sett mailet förrän nu. Ingen fara på taket, men från och med nu arbetar jag från 8:45 till omkring 19:00. Rent arbetsmässigt är ju detta att föredra jämfört med nattskiftet jag varit på, men tyvärr innebär det också att jag får mindre tid att kunna prata med folk där hemma under vettiga tider på dygnet.

Annars har inte allt för mycket hänt här idag. Ska försöka sätta mig ner och få ihop mina "en miljon" kvitton jag har och skicka in dessa som reseräkning. Det är rätt stört när man inser att man skickar iväg reseräkningar på nästan 6-siffriga belopp. Ännu värre är att dessa samtidigt kommer som räkningar på mitt privata master card :s

Antar att det snart även är dags att komponera ihop veckans quiz. Om det är någon som vill delta med en gästfråga eller två så är det bara att maila till kralbin@hotmail.com. Väntar för övrigt fortfarande på att farsan ska skicka in veckans frågesport...

-------------------------------------------------------------------------------

Är det bara jag...
... som har svårt att se skillnad på burken med hårvax och burken med hudlotion? För hur kan jag annars förklara varför jag lite titt som tätt smörjer in det lilla hår jag har med hudlotion medan näsan får sig en omgång med hårvax?

Nu är det ju emellertid så att jag har en hel del hår i ansiktet, medan vissa delar av skalpen står tomma utan hårbeklädnad, så helt ute och cyklar kanske jag inte ändå.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det bara den här gossen med skruvad dygnsrytm som du kan snacka med på msn.

Vilket inte gör nån av oss glad.

Albinssonskan sa...

Du sa ju att din blogg inte skulle innehålla sånt som alla andra bloggar gör..... Bilden med vax och hudlotion är farligt lik bilderna som Blondinbella lägger upp på sina skönhetsprudukter!

Anonym sa...

Haha, du har det inte lätt du :) Det där med att förväxla skönhetsprodukter är lätt gjort... När jag var i USA och kom hem smått berusad en kväll drog jag fram vad jag trodde var make-upremovern. Det visade sig vara nagellacksremovern.. Det sved rätt bra! Har de något slags blanda-ihop-virus i vattnet over there? :)

Anonym sa...

Jossan
Nu är det emellertid så att texten som omger bilden inte har det minsta med skönhetsreklam eller produktplacering att göra. Jag kände att bilden var nödvändig för att folk skulle förstå att det faktiskt fanns vissa likheter burkarna emellan.

Camilla
Aj! Hoppas att du upptäckte detta innan du kom till ögonpartiet!