lördag 28 mars 2009

Inget speciellt...

En gammal gåta:
Hur många dagar på året är inte 24 timmar?

Svar: 3
Den dagen när man går till sommartid (23 h)
Den dagen då man går till vintertid (25 h)
Den dagen man måste göra deklaration (tiden räcker inte)

Jag tillhör generationen som oftast bara drar iväg ett sms eller loggat in på internet när det varit dags att deklarera. Därför har jag aldrig tyckt att detta skämtet varit roligt. Men nu i dagarna då jag har hur mycket som helst att fixa med för att få iväg mina papper till Ernst&Young (som ska hjälpa mig med detta) så förstår jag vad personen som hittade på skämtet syftade på.

-----------------------------------------------------------

Sitter och lyssnar på Portugal-Sverige, den tog precis slut och det blev 0-0. Ett rätt bra resultat för Sveriges del. Nu måste man väl slå Danmark så kan det gå vägen. Lagerbäck överraskar positivt för en gångs skull.

Blåvitt har en ny inmarschlåt. Hoppas att denna kan innebära att folk sjunger och inte bara klappar i takt när laget kommer in. Tänk om det kan bli en "You never walk alone"-stämning på den nya arenan. Hade varit mäktigt!

-----------------------------------------------------------

Nu är det ett dygn kvar av tävlingen! Tycker att det varit snålt med kommentarer där ni kommenterar varandras val av inlägg, men jag har fått många goa asgarv! Tackar så ödmjukast! Som utlovat kommer det även att finnas ett pris i potten.

2 kommentarer:

j.j sa...

Du har ingen tradition i kroppen...

Berra!!! vad har du gjort med honom?

Hejja Blåvitt SKALL!!! spelas på Gamla Ullevi! det har ingen betydelse ifall det bara klappas i takt, och jag ger fullkommligt f*n ifall aik:are eller gaisare vrölar: Ni är dansband!

Vaddådå?!?!?!?!?!

Fy FAN vad svagt o byta från Schytts! Killen som skrivit denna låt har dessutom bara ägnat en tågresa från GBG till sthlm (där han bor) till att skriva en svensk text till en låt han redan skrivit.

Ska man ta Groznyj´s låt "En stad, ett lag" så är den UPPENBART skriven för IFK Göteborg, inget snack om saken, men detta har man struntat i. Man har kört över majoriteten av supportrar i detta fall och jag trodde faktiskt inte att du Kristoffer stöttade sådana här aktioner!

Jag må vara påverkad av Bacchus påfund, men jag blir besviken!
om man nu måste byta ut Hejja Blåvitt, så gör det ialla fall mot en sång som är skriven för Klubben och staden GBG!!!!!

Anonym sa...

Ja du J.J...
Jag tycker att låten är bra. Joel Alme spelade i Azalea som ung och efter att sett bild på honom så känner jag faktiskt igen honom från diverse möten i pojklagsserier. Så visst att han bor i Sthlm, men jag skulle nog klassificera honom som utflyttad göteborgare.

När det gäller "Heja blåvitt" så tror jag inte det tog mer än ett par timmar att skriva den låten, men det är som sagt bara ett antagande. Många av värdens bästa låtar har för övrigt skrivits på "en kafferast".

Om låten funkar som inmarsch? Det får framtiden utvisa. Låten är bra och värd en chans eftersom den kan bjuda till allsång. Detsamma gäller Groznyjs låt som också är bra.

Heja Blåvitt kommer aldrig att försvinna. Men den är inte tillräckligt "pampig" för att vara slagkraftig i dagens fotboll. Som mållåt och kanske "utmarschlåt" funkar den utmärkt! Dessutom är det en bra ringsignal.