torsdag 19 mars 2009

Efter en natts sömn...

Så mår man f-n så mycket bättre än vad jag gjorde igår vid den här tiden... Och inte nog med det, snart är det fredag vilket också innebär att min förmodade lediga helg är nära förestående. Som det ser ut nu kommer vi att köra upp till Cleveland (Mentor) imorgon direkt när vi är klara på jobbet här och sen är det ledigt fram till måndag kväll.

Om det inte framgått tidigare så håller jag på köra in-processing för att få ett passerkort och dosimeter på det här kärnkraftverket. Dessutom innebär det att man får köra en del träning och tester för att kvalificera sig för de olika arbetsuppgifter man är tänkt att utföra. I mitt fall flytta kärnbränsle.

I den träningen ingår det som kallas "Human Performance", egentligen "hur man undviker misstag". Ni som läst bloggen vet ju att den träningen (som jag för övrigt gjort flera gånger innan) fått en lite annan innebörd för min del efter det som hände för några veckor sen :)

Hur som haver... Under den träningen är det vanligt att läraren vill skoja till det och visa någon filmsnutt om hur det kan gå om man inte exempelvis har en tydlig kommunikation. En film som både visades här idag och för några veckor sen uppe i Perry är den här. Kul att Sverige finns med på ett hörn!
Det här området är för övrigt ett område dit en del svenskar bosatte så tidigt som på 1600-talet. Bland annat finns det ett litet samhälle inte så långt härifrån som heter Swedesboro och staden Wilmington, DE (ej att förväxlas med Wilmington, NC!) som ligger på andra sidan bron härifrån byggdes av svenskar vilket också syns i deras flagga.

Inga kommentarer: