fredag 13 mars 2009

Snabba puckar

Igår när jag kom till jobbet hade jag ett meddelande där det förklarades att jag skall åka till ett kärnkraftverk i New Jersey under tisdag-lördag nästa vecka för att göra tester/träning. Tanken är att jag sedan skall åka dit när deras revision startar någon gång i mitten av april.

Kärnkraftverket heter Hope Creek och ligger nordost om Washington, DC och sydväst om Philadelphia. Sen är det inte så hiskeligt långt upp till New Jersey/New York heller. Får hoppas att man får någon ledig dag med andra ord.

Det är en kille till som ska åka ner samma vända och efter att börjat räkna lite på vad det skulle ta att flyga och att köra till och från flygplatser och lämna och hämta ny hyrbil så bestämde vi oss för att ta bilen ner istället. Så nu på tisdag blir det till att köra ca. 8 timmar och se sig om lite grann på den amerikanska landsbygden.

Det bästa av allt är nästan att jag får en ledig natt/dag innan jag åker och förväntas åter börja jobba igen måndagen efteråt så där blir det en ledig dag till. Mycket välkommet!

Annars händer det inte så mycket här. Dagens glädjeämne är att min bättre hälft lyckades komma över biljetter till U2 på Ullevi i sommar. Ska bli riktigt kul att se dem live!

Inga kommentarer: