onsdag 18 mars 2009

En snabb uppdatering

Så har man avverkat första arbetsdagen/inprocessingdagen här i södra New Jersey. Givetvis glömde jag att ta med kamerasladden hit så jag kan inte överföra bilderna från kameran till datorn, så bilder får vänta ett litet tag.

Vad ska man säga om detta stället då? Själva kärnkraftverket verkar iaf helt ok och folket jag stötte på idag var väldigt trevliga. Däremot känns väl området lite sådär. Igår tänkte jag och Jason (killen som jag åkte ner med och dessutom delar hotellrum med nu) åka till någon pub för att kolla in hur St. Patrick´s Day firades här. Den högtiden är ganska stor här i USA och folk springer omkring och leker irländare. Vi hamnade på ett vad jag tror är en av de sunkigaste pubarna jag någonsin satt min fot. Jag insåg snabbt att bara slå ner blicken i marken och gå därifrån. Hade jag inte gjort det hade det troligen bara tagit några minuter innan ambulansen hämtat mig/oss. Jag skämtar inte! När jag kommer hit igen för att verkligen jobba i april så ska jag bo på ett annat hotell (ensam) och försöka tillbringa ledig tid i någon av de större städerna som ligger häromkring...

Det som är värst just nu är att kroppen är totalt ur fas. Har inte sovit ordentligt på 2 nätter och är ju på sätt och vis kvar i nattskiftsrytmen. Känner liksom en oro i hela kroppen. Hoppas att jag kan sova lite bättre inatt. Som sagt, till helgen när jag kommer tillbaks upp till Clevelandområdet skall jag se till att lägga upp lite bilder från den här vistelsen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vaddå ambulans? du kan la göra en Bostonkrabba?

Anonym sa...

Hehe... Jag tror inte att det var rätt forum för en bostonkrabba. Som man säger "Don't bring a knife to a gun fight".