måndag 9 mars 2009

Kort lägesrapport

Eftersom jag jobbat väldigt mycket den senaste tiden och att det snart gått en månad sedan jag hade min senaste arbetsfria dag är det inte så lätt att skriva om något kul som hänt. Det har helt enkelt blivit att man nästan uteslutande jobbat, sovit och ätit... Fast klart, några besök i affärer och nåt enstaka träningspass har väl hunnits med också.

Natten till söndagen gick vi över till sommartid här. Eftersom jag jobbar nattskift innebar detta inte som brukligt att man fick en timmes mindre sömn, utan instället jobba en timme mindre :) Här kallas det inte "summer time" som man skulle kunna tänka sig, utan "daylight saving time". Fram tills Sverige går över till sommartid är alltså tidsskillnaden bara fem timmar.

Jobbar just nu med undervattensinspektioner av kärnkraftreaktorn här i Perry. Egentligen inte mer spännande än att man sänker ner en kamera i vattnet och filmar olika komponenter och svetsar som haft/har en benägenhet att spricka. Ibland händer det också att vi får gå ner med en borste eller vattenslang och göra rent för att kunna få bra bilder.

Tidigare i veckan köpte jag mig ett PSP, alltså ett litet playstation som man kan bära med sig. Guld att ha när man har tråkigt på flyg, hotellrum, raster etc. Lite lustigt dock att man sätter "lockpris" på själva enheten och sen tar överpris på alla tillbehör man måste ha.

En dag tog jag mig även tid för besöka ett köpcenter och köpte en ny hoodie- och pikétröja. Inte så kul att handla nu när dollarn är snordyr! Kan väl säga att ilskan växer en aning när jag tänker på alla de söndagsseglare som röstade nej till EMU för några år sen. (Hytter med näven)

Till sist så bjuder den internationella kvinnodagen (idag) på riktigt sketväder med regn och rusk. Dessutom luktar det fisk :)
Tycker dock att det är höjden av kvinnorförtryck att denna dagen bara är 23 timmar... (p.g.a sommartidsomställningen)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag ser att tiden för detta inlägg tajmades klockrent. 19:04!

Bra jobbat!

Kris sa...

Ja, det är ju en magiskt tidpunkt... Det är då det händer så att säga.

Fan va 5 år gått fort förresten. Snart sitter vi la där på hemmet och väntar på 150 års-jubileumet.