söndag 15 mars 2009

Inget speciellt

Det är tydligen söndag idag vilket också innebär att ännu en helg förflutit utan att jag ens varit medveten om det. Det enda positiva är väl att man har bättre betalt för det man jobbat... Till råga på allt så har man namnsdag idag, men det är de tydligen ingen som kommer ihåg. Här sitter man alltså i sin ensamhet och stirrar på en mobiltelefon som aldrig piper till, inte ens ett grattis-sms har dykt upp... :)

Inatt är sista natten jag jobbar här i Perry på en vecka. Imorgon (måndag-tisdagsnatten) är jag ledig och sen blir det till att köra ner till Hope Creek i New Jersey på tisdag.

Satt imorse när jag kom hem från jobbet och lyssnade igenom alla finalbidrag från melodifestivalen på youtube. Det svåra med schlagerlåtar är ju att dem oftast kräver att man lyssnat på dem 5-10 gånger innan dem börjar bli riktigt bra. Fast det känns som att Sverige kommer att skicka ett litet udda bidrag till Moskva vilket aldrig är negativt i dessa sammanhang. Jag har gett upp det här med Eurovision song contest sen många år och tycker att den svenska räcker gott. Ser liksom ingen mening med att tävla i musik mot länder som bevisligen är både tondöva och har dålig musiksmak. Lägg därtill allt mygel.
Det här var för övrigt första melodifestivalen jag missade sen jag låg i lumpen och var ute på övning... Kan väl inte direkt säga att jag gråter över detta.

Jag får ofta frågan när jag kommer tillbaks till Sverige. Som det är nu så är jag inbokad på att flyga hem den 15 juni och anländer således den 16 juni. Bara så ni vet.

1 kommentar:

Anonym sa...

grattis på namnsdagen. jag stirrade ihjäl mig på mobilen den 6e december jag med. fick inte heller ngt sms. Det enda som kom var den odiskuterbara trisslotten från torskog. - bro