onsdag 11 mars 2009

Så var det dags att åka på en förkylning

Har åkt på en rätt jobbig förkylning som orsakar halsont och ett i allmänhet rassligt tillstånd, så idag har jag för första gången här i USA anmält mig sjuk. Blir till att vila och försöka återhämta kroppen till den grad att jag mår bättre imorgon. Eventuellt kanske jag också ska sätta mig ner och filura lite på quizet som kommer att läggas upp imorgon.

Här i USA har man 2-4 sjukdagar om året som man kan ta ut. Alltså kanon för sådana här sjukdomar då man i regel är tillbaks på banan efter 1-2 dagar. Betydligt sämre om man är långtidssjuk. Jag antar att jag går under det svenska systemet så detta innebär att jag får ta en karensdag och gå tomhänt. Tänk om man vore riksdagspolitiker, då kunde man ju stanna hemma och bara säga att man ”jobbar från hemmet”. Antar att det är väldigt lätt att fatta beslut om karensdagar och sånt då det aldrig riktigt drabbar en själv…
I mitt fall är det ju dessvärre svårt att ta med sig jobbet ”hem” till hotellet.

Nu blir det med andra ord bara till att lägga kroppen i vågrätt läge under ett varmt täcke. Kanske dricka en kopp te, fylla på riktigt med vatten och kanske kolla på någon film.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Krya på dig!!
Kram
Mamma

Albinssonskan sa...

Krya på dig! Stick till en Walgreens eller liknande, där har de dundermediciner!
Snart ska jag och lillan gå och simma, hon blir helt tokig i bassängen!
Kram från oss