tisdag 31 mars 2009

Dagsrapport

Vad ska man egentligen kalla inlägg som inte har någon given titel, utan snarare består av lite olika grejer som hänt eller förtjänas en tanke. Tidigare har jag valt att kalla dessa för "inget speciellt", men det känns lite konstigt eftersom som det visst kan förekomma något som faktiskt är lite "speciellt". Ja ja, nog tjôtat om detta.

Idag fick jag besked om att jag skulle rapportera till C-skiftet imorgon. I och med detta så har jag under den här revisionen hoppat runt mellan samtliga fyra skift. Mina nya arbetstider är 17:45 - 4:00. Hade faktiskt hoppats på att få stanna på dagsskiftet, men det är förhoppningsvis inte mer än tio-tolv dagar kvar innan jag lämnar det här stället och sticker till New Jersey. De senaste dagarna har varit både kul, men samtidigt rätt svettiga i ordet rätta bemärkelse. Har kommit ut dyblöt varje gång, mest på grund av skyddskläderna jag burit varit som en "svettdräkt".

Imorgon kommer jag att presentera vinnaren i den tävling som gick av stapeln förra veckan. Att utse vinnare är inte så himla lätt ska ni veta, dessutom känns det som att man kanske kommer trampa på en och annan öm tå. I nuläget står det mellan 3-5 bidrag och om jag inte kan bestämma mig över en natts sömn så får lotten avgöra. Vissa bidrag har ju också nackdelen att jag sett dem innan och då har ju den här första skrattattacken redan infunnit sig. Svårt alltså att avgöra...

Så kan jag också meddela att våren så sakteligen börjar infinna sig här i Ohio med. Har inte haft något riktigt snöfall på några veckor och det känns lite sådär vårigt i luften emellanåt.

Till sist... Med tanke på de klagomål som inkommit på farsans musiksmak och förkärlek till grammofonskivor... Jag hittade den här bilden i en gammal slaskmapp här på dator. Troligen ett påhitt av min bror som tycker sånt där med fotoredigering är kul.

2 kommentarer:

Albinssonskan sa...

Brast ut i ett totalt gapskratt så Lovisa hoppade högt här bredvid och började storgråta! Att farfar kunde vara så skrämmande..... :-)

Anonym sa...

farsans frilla är näst intill autentisk. behövde inte jobba allt för hårt för att få till det. -bro