måndag 9 februari 2009

Söndag kväll och sista natten i Wilmington

Så var den här dagen och därmed också vistelsen i Wilmington över. Jag avslutade dagen med att träna Brasiliansk Jiu-Jitsu (BJJ) på klubben Evolution MMA som ligger här vägg-i-vägg. Efter träningen gick vi ut ett gäng och käkade på en restaurant lite längre ner på gatan. Det har verkligen varit guld att kunna köra lite BJJ när man varit här i Wilmington och som på alla andra klubbar jag tidigare tränat har det varit en mycket go stämning! Dessutom har det varit en möjlighet för mig att träffa och umgås med vanliga icke GE-anställda amerikaner.


Från en träning tidigare i veckan. (Givetvis glömde jag att ta ut tandskyddet så man ser ju ut som ett kioskmongo…)

Vi svenskar undrar ju många gånger hur andra länder ser på oss, här kommer en reklamfilm från Bud Light (staketpiss) som sändes under Super Bowl som gick av stapeln för en vecka sedan:

http://www.youtube.com/watch?v=YHjpZBjoR9U

Annars är dagens största nyhet att Lennart ”Hoa-Hoa” Dahlgren och Bruno Arvidsson kommer att göra comeback som wrestlingkommentatorer! Måndagar på Eurosport klockan 21:00 är det med andra ord dags för er som har möjlighet att bänka er framför teveapparaterna! (Tack J.J för det tipset)

Några sköna ”Hoa-Hoa”-citat man minns från pojkrummet under mitten av 90-talet:

”Vad är det som är så macho med att se ut som en pastellfärgad julgran?!” – Ang. Macho Man Randy Savages utstyrsel.

”Var det ett par nötter som segla iväg där?!” – Ang. något föremål som spottades ut efter en spark, kan ha varit en tand.

”Dämparna har krypet in i arslet!” – Ang. wrestling-tajts som glidit in lite granna.

Nej, nu är det hopp i säng för min del - Vi hörs från Kalifornien!

3 kommentarer:

Magnus sa...

Helt klockren reklam! Speciellt här i Uppsala går de till på de dära sättet! Minns du våra vilda fester Albin? Ja jävlar...

Anonym sa...

Bruno satt fast på något tåg nånstans, men hoa-hoa höll låda.

Konstant asgarv i 60 min!

Kris sa...

Ja du Magnus... Visst gick det vilt till, men inte så illa!
Kul att läser och kommenterar!

J.J
Jag hör dig!