fredag 20 februari 2009

Jobb, jobb, jobb... åsso lite snus

Så är det fredagskväll och det är dags att summera första arbetsveckan här i Cleveland. Jag har gjort något som kallas "in-processing", vilket innebär att man går igenom diverse tester och utbildningar för att ens få komma in och jobba på kärnkraftsverket. Det är alltså här som man sållar bort brottslingar, terrorister, alkoholister, drogmissbrukare, psykfall med mera.
Allt har gått relativt smidigt, däremot har jag int fått min bricka än så jag vet iofs inte om jag så här på sluttampen kommer falla in under någon av kriterierna ovan.

Efter två veckor utan en ledig dag trodde jag i min enfald att jag skulle få en ledig helg här nu, men icke sa nicke - snarare tvärtom! Jag ska tydligen in och jobba med start kl. 9 imorgon och jag vet inte ens när jag slutar. Troligen innan midnatt sa dem. Jippie! Söndag har jag inte riktigt full koll på, men troligen går jag på mitt skift då, ett skift som innebär att jag börjar 20:15 och slutar 07:45 - Jippie igen! Så här komer det att fortgå fram tills revisionen är över, med andra ord i sisådär 45-50 dagar... JIPPIE!

På plussidan skall dock tilläggas att atmosfären på kärnkraftverket är väldigt trevligt och att allt slit faktiskt kommer löna sig i form av pengar på kontot.

När jag åkte över till USA köpte jag med mig en hel del snus, när detta tog slut kom min bättre hälft på besök och fyllde på lagret och när det tog slut köpte jag lite "dip" som dem kallar det här vilket är ungefär som vårat snus. Frid och fröjd med andra ord!
Tidigare i veckan kom jag dock på tanken att iaf kika in på ett visst företags hemsida (lokaliserat i Mölndal) som säljer snus och skeppar det över hela världen. Några minuter senare satt jag med en "stororder" och idag fredag var denna order färdig att hämta ut i receptionen! Kanon!

Dessutom var det faktiskt billigare jämfört med att köpa snuset i Sverige eftersom jag köpte det på "tax free" och kostnaden för frakten understeg skatten.

Till sist så tänkte jag bjuda på ett foto föreställande utsikten från mitt hotellrumsfönster. Som ni ser är det inget snack om värme och bad här inte. Det är är "mössa och vantar på" samt skrapning av bilen som väntar en när man kliver ut ur entrén. Den svarta bilen (en KIA -sponsrar blåvitt) som står parkerad med fronten åt höger och brevid den röda bilen är min hyrbil som jag precis hämtat upp.

Nej, nu ska jag se till njuta av kvällen med en hamburgare och kanske en whiskey. Tyvärr stannar det vid EN whiskey. Att glida in och lukta alkhol på ett kärnkraftverk är inte ett smart steg i karriären... Då lär man snart stå där bakom disken och fråga om kunden vill ha "plusmeny" :)

Inga kommentarer: