söndag 22 februari 2009

Någon kommer få det tufft...

Efter en seg arbetsdag där större delen spenderades i underventilerat briefingrum kom jag tillbaks till hotellrummet. Såg att jag fått ett meddelande på min svenska mobiltelefon och givetvis såg jag till att öppna det. Till min stora förvåning var det ett mms från en god vän, låt oss kalla honom "Dräng", som låg där inkorgen. Mms:et föreställde en bild, eller rättare sagt ett bröllopsfoto på honom och hans flickvän med bifogad text: "Då va vi gifta!"

Riktigt roligt! Men eftersom Dräng inte bemödat sig med att förvarnat om detta kommer det bli andra bullar nu i sommar när jag kommer hem. Vet inte vad man ska kalla det, men "efter-sexa modell värre" är vad Dräng förtjänar.

För ungefär 1,5 år sedan var jag med och organiserade min brors svensexa. Den första etappen bestod av en fejkvariant där han utklädd till "bondfjant" med folköl och skvallertidning i händerna fick ställa sig i kön till IDOL-audition. Den andra etappen (riktiga) började med att han fick klä sig som en uteliggare och samla tomburkar på avenyn. Senare under dagen fick han sedan sitta gränsle över en kanon vid Kvibergs kaserner iklädd militärkläder, Usama Bin Ladin-mask och leksaksmaskingevär skrikandes "Jihad!". Bör väl nämnas för er som inte är bekanta med Gbg att det området är "mångkulturellt"....

Här står han, brossan i idol-kön...

Detta är nog inte ens en bråkdel av vad Dräng kommer få genomlida i sommar... Eller vad säger du J.J?

Om ni har några bra förslag inför detta evenemang så skriv gärna dessa i kommentatorsfältet! Nu ska jag ta mig till någon restaurang, äta för att gå hem vid 21-tiden och kolla Ufc. So long!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är inte det minsta för det här med o klä ut folk till höger o vänster, så vill du se "Dräng" stå o sälja sockervadd för lägstbjudande iförd Kermit kostym får du fråga nån annan. Helt klart.

Men att han skall firas är ett som är säkert!

Anonym sa...

Antingen är du med mig eller så är du emot mig... Förvänta dig en redig bostonkrabba! :)

Anonym sa...

Se nu till o BLOGGA!!!

Albinssonskan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

jag kan ju meddela från säker källa att idolkön var riktigt ångestladdat, utspelet på kanonen var bara farligt - speciellt när de lokala ungdomarna kom fram och drog upp ngt ur fickan - som tur var mobilkameran, såg hela mitt liv spelas upp i revy.