fredag 6 februari 2009

Fredag eftermiddag

Tänkte att jag skulle fylla på med lite inlägg nu här i början så det faktiskt finns något att läsa.

Vi fick gå hem tidigare från jobbet idag. Kursen jag gått senaste två veckorna har varit i oförstörande testning och inspektioner. Vi var klara redan vid lunch så läraren (en gammal räv i branschen och ett riktigt orginal) lät oss "smyga" iväg utan att någon chef såg oss. Idag var även sista jobbdagen här i Wilmington. På måndag bär det av till San José och en veckas bränslebytarkurs. Veckan efter åker jag till Cleveland, Ohio för att jobba på ett kärnkraftverk 60 miles nordost om staden. Jag och min svenska kollega skall jobba på bryggan med att flytta kärnbränsle, lite läskigt om man tänker efter...

Eftersom torsdag är lite av "lill-lördag" här i trakten så är jag väl inte riktigt i toppform idag. Hade jag haft hår hade det säkert ömmat lite i hårfästet om man säger så... Tänkte att en promenad ner till stranden (ca 50 m) skulle göra gott. Passade även på att ta ett av världshistoriens kortaste dopp. Tyvärr har jag inget bildbevis på det, men jag tog några foton på stranden - Wrightsville Beach. Även om solen låg på visade kvicksilvret bara 50 grader F vilket motsvarar 10 grader Celsius.

Nu i eftermiddag hade jag tänkt kolla på fimen The Wrestler. Eftersom jag är "gammal wrestler" själv så ser jag fram emot det och filmen har ju fått riktigt bra kritik. Återkommer med recension. Efter det blir det nog till att gå ut och äta nåt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Undra om jag har kvar bältet... Du vet väl att jag fortfarande är undisputed champion of Kryddpeppargatan?!