fredag 3 april 2009

Lite blandat

Idag dök det upp ett kuvert i posten med följande innehåll:


Avsändaren till försändelsen var brossan och hans fru. Stort tack säger jag! Som ni även ser matchar färgen på svettbanden till det lilla hår jag har kvar. Så nästa gång jag får tid till att brottas så kan jag göra det med klass och stil.

-----------------------------------------------------

Annars händer det inte så mycket här mer än "jobb-hotell-sova-äta-jobb igen" och så rullar det på. Om allt vill sig rätt så lämnar jag det här stället om ungefär en vecka för att återigen åka ner till New Jersey och revisionen på verket Hope Creek.

-----------------------------------------------------

Mitt nya skift har ju inneburit att jag kommit i säng någon gång strax efter 4 på nätterna. Då är även TV-utbudet något begränsat. Av någon konstig anledning så har då ett antal kanaler valt att visa reklamfilmer ala TV-shop halva natten. Temat på dessa reklamfilmer är i regel: "Penisförlängning med hjälp av ett piller om dagen", "Få håret tillbaks med hjälp av en spray", "Jobba 4h om dagen och bli miljonär (dollar) på ett halvår", "Bli smal utan att träna" etc. Ibland går reklamfilmerna så långt att dem har talkshower där "deltagarna" ofta är kvinnor med "mycket god lungkapacitet" som pratar direkt från manus. Jag hoppas ju att folk i allmänhet förstår att detta bara är bluff, men något säger mig tragiskt nog att alla inte gör det...

Undrar förresten om det finns något belägg för att folk är mer korkade nattetid eller att de som är vakna sent i regel är mindre begåvade än de som sover sådär dags... Någon som vet?

-----------------------------------------------------

Nu har Ipred-lagen trätt i kraft. Det innebär att rättighetsinnehavaren till materialet (film, musik etc.) kan kolla upp IP-nummer (mao en dator/person) som delar ut/laddar ner oproportionellt mycket data. Om dem sedan kan bevisa att det handlar om fildelning kan de sedan kräva att internetleverantörerna ger ut personuppgifterna om den person som är kopplat till detta IP-nummer. Med andra ord har staten nu lyckats göra åtminstone 20-25% av Sveriges befolkning till kriminella. Frågan är bara om polisen har resurser att ta itu med dessa "brott" som numera sker dagligen dygnet runt 365 dagar om året. Något säger mig att dem har fullt upp att hålla koll på annat, men vad vet jag?

Hur som helst så kan man ju undra hur nedladdningen påverkat filmstjärnorna och deras karriärer. En som tydligen drabbats hårt och fått byta karriär är gamla skådis Steve Martin... Se själv!
http://www.youtube.com/watch?v=rrlqQ1_vZVE

1 kommentar:

Albinssonskan sa...

Bra slutledningsförmåga! Vi behövde inte ens förklara... :-)