onsdag 29 april 2009

Lite om varje, såhär första dagen i Quad Cities

Ja, vad ska man säga? Jag kom ju in lite sent i den här revisionen så det var lite kaosartat så här på första dagen. Bland annat så vet jag inte ännu vad jag ska jobba med... Utöver det så har vårt gäng (om man nu kan kalla oss så, alltså GE reaktorservice) lyckats få en riktigt sunkig barack som uppehållsrum/kontor.
Däremot så gick själva inprocessing:en väldigt bra. Fick min bricka på mindre än en halv dag vilket är nytt rekord.

Hotellet jag bor på är helt ok. Saknar kök, men i övrigt är det inte mycket man kan klaga på. Här är en bild på rummet, eller "sviten" kanske man ska kalla det:)


Enligt planeringen så skall jag vara här fram till den 15 maj och sedan bär det troligen av emot Wilmington, NC igen.

---------------------------------------

Idag har jag även skrivit en överklagan till CSN, eller "anti-krist" som den myndigheten också kallas i studentkretsar. Dem har fått för sig att jag ska betala dem lite drygt 30 loppar... Till detta har jag bara en sak att säga: NÄPPELIGEN!

---------------------------------------

Mitt i all denna "misär" ser iaf blåvitt till att leverera med en 1-0 seger mot ÖSK. Känns också skönt att läsa rapporterna om hur Tobbe "e klar" Hysén spelar så bra som han gör. Direkt nödvändigt ifall blåvitt ska hänga med i toppen i år.

3 kommentarer:

Lasse sa...

varför ska du betala så mycket?

Anonym sa...

För att jag hade studiemedel halva året och jobbade resterande del. Eftersom dem bara får en en årsinkomst så ser det ut som att jag tjänat för mycket pengar under tiden jag studerade.

Jag skrev till CSN och bad om uppskov med att skicka in papprena etc. eftersom jag är i USA. Fick inget besked, utan bara ett svar om att en handläggare skulle ta ställning till det. Denna handläggaren hörde aldrig av sig och istället kom det ett inbetalningskort på drygt 30 loppor. Jag har givetvis överklagat detta beslut.

Lasse sa...

myndigheters smidighet upphör aldrig att förvåna