måndag 27 april 2009

Helt slut, lagom till slutet på helgen

Egentligen var det tänkt att jag skulle jobba natten lör-sön, köra en s.k. "roll over" sön-mån och sen åka upp till Quad Cities på måndagen. Nu fanns emellertid inte så mycket att göra på jobbet så istället blev fredagen min sista dag på jobbet här i Hope Creek.

Bara att tacka och ta emot! Fixade ett hotell och sen satte jag mig i bilen och körde ner till Washington DC på lördag förmiddag. Blev ett intensivt dygn i huvudstaden och inte blev det bättre av att kvicksilvret troligen visade över 30 grader Celsius. Varmt var det iaf! Är helt slut nu när jag såhär på söndag kväll sitter här tillbaks på hotellet i Pennsville.

Jag har tyvärr inte kamerasladden till hands, men jag ska se till att lägga upp lite bilder och skriva lite mer när jag för möjlighet. Washington är en mäktig stad och påminner mer om Europa än USA i många avseenden.

Imorgon är det resa upp till Quad Cities som gäller. Ska bli skönt att sova lite innan dess...

2 kommentarer:

Albinssonskan sa...

Var du på Arlington Cemetary?

Anonym sa...

Nja, jag åkte förbi med turbussen, men jag hoppade aldrig av och kollade runt. Däremot så såg jag ju själva platsen.