torsdag 9 april 2009

Inget quiz den här veckan...

Imorse när jag kom tillbaks till hotellrummet efter en kvälls/natts jobbande gjorde jag det som en "fri" man! Åtminstone för en dag eller två... Som ni kanske förstår så hade jag precis avslutat min sista arbetsdag på kärnkraftverket Perry. Idag har jag varit ledig med betalt, s.k. "roll over day" som man får när man går från nattskift till dagskift. Imorgon är det "travel day" vilket innebär att jag får fullt betalt för att resa. Resan innebär flyg ner till Philadelphia och därifrån hyrbil till Pennesville, NJ där jag ska bo den närmsta månaden.

Idag passade jag på att göra mitt andra besök på Rock n' Rollens hall of fame nere i Cleveland. Förra gången jag var där hade dem inte öppnat Bruce Springsteen-utställningen och sånt får man ju inte missa om man har chansen. Resten av dagen har bestått i att packa ihop alla ens tillhörigheter och allmänt dega lite grann.

Som rubriken antyder så utgår veckans quiz den här veckan, men jag lovar att sätta ihop ett till nästa vecka då f.ö. "Farsans frågesport" utgår p.g.a. påsklov.

P.S När man pratar om aprilväder (se föregående inlägg). Idag var det 15 grader varmt och strålande sol. Inte ett spår av den snö som föll igår... Som sagt, jävla aprilväder! D.S

2 kommentarer:

Albinssonskan sa...

Glad påsk på dig!!! Kram

Hanna sa...

Det är ok för denna veckan, jag kommer ändå inte närvara vid vanliga quizet på Johnny Foxes. Men bara för denna gången! :-)

För övrigt undrar jag varför J.J aldrig kommit tillbaka till torsdagsquizet på Foxes!?