torsdag 20 januari 2011

Veckan som gått

Har inte blivit så mycket bloggande eftersom min dator inte varit helt stabil, snarare tvärtom... Men så igår kväll kom jag på snilleblixten att starta windows i felsäkert läge och låta Norman (antivirusprogrammet jag har) jobba lite grann. Vips så funkade datorn bättre. Verkar dock som att explorer fått sig en rejäl törn. Kanske dags att bli hip och skaffa Mozilla Firefox istället.

Gick in på klubben jag tränade på när jag var här senast och fick mig en rejäl omgång stryk av några vältränade snubbar. Hur kul som helst! Beach 2011 inledd, dock stor risk att den förskjuts till 2012.

Jobbar i en verkstad här på GEs anläggning och dessa herrar har ovanan att börja 6 på morgonen. Som ingenjör tar jag mig dock friheten att dyka upp vid 7, sådär i lagom tid för att jag ska hinna få en skymt av soluppgången över Atlanten när jag käkar frukost. Det ska tilläggas att dessa herrar har 10 h arbetsdagar och är lediga på fredagar, medan jag jobbar 8 h inklusive fredagar.

Idag är det torsdag vilket är lite grann av lill-lördag här. På schemat står det after work med wings och bira tillsammans med lite nyvunna vänner här i stan.

Om en vecka drar jag till Miami för en weekend. Åker fredag morgon och hem söndag kväll så nästan tre dagar. Har bokat hotell på södra änden av Miami Beach så det blir väl till att "hålla i hatten".

Om helger tillåter kanske jag tar mig tid att dra ihop årets första quiz.

2 kommentarer:

Albinssonskan sa...

Ska du ta dig neråt Key West när du är i Miami?
Är det på South Beach du ska bo?

Jag var i Miami för........9 år sedan.........JISSES! 9 år! Vad fasiken hände?!?!?!

Kris sa...

Albinssonskan:
Klart det är South Beach som gäller. Man är ju ungkarl... :) Dessutom är jag ju inte bara ungkarl utan även kille så jag har faktiskt inga planer alls på vad jag ska hitta på där nere:p Hade dock varit coolt att åka svävare i Everglades. Så gällande Key West blir svaret "Vet ej".

Haha, ja 9 år... Oj, ja då var jag i Polen på NATO-övning och körde stridsbåt. Det är fan vad åren går!

Ha en trevlig helg!