måndag 24 januari 2011

Slut på helgen och ny vecka

Så var den här helgen till ända. Finns inte så mycket att säga om den egentligen mer än att den var väldigt snabbt över. Fredagen spenderades på diverse pubar och lördagen i sängen, typ. Nej så illa var det faktiskt inte. Söndagen var dock riktigt lugn med strandpromenad, träning, städning och en fin salladsbuffé på Ruby Tuesday.

Lördagen bjöd på halvtaskigt väder i form av hårda vindar och kornsnö. Framåt kvällen bröt solen igenom och då passade jag på att ta en bild från balkongen:


På söndagen tog jag en bok under armen, svängde förbi coffee shopen här på hörnet och utrustad med både bok och färskbryggt kaffe begav mig de där cirka 50 meterna ner till stranden. Det var riktigt skönt i solen måste jag säga. Som ni kan se på den nedre bilden hittade jag även någon form av fossil. Säkert någon gammal dinosaurie eller nåt.



Veckan som kommer nu blir det fortsatt arbete fram till och med torsdagen. Min svenska chef kommer att vara i stan för diverse möten så det finns väl en viss risk att vi kommer gå ut och käka lite eller så. Sen väntar ju en trevlig långhelg nere i Miami.

Ytterligare ett rätt så intetsägande inlägg och något quiz blev det inte heller den här helgen. Jag får helt enkelt ta och skärpa till mig lite.

1 kommentar:

Albinssonskan sa...

Det var inget intetsägande inlägg! Det är alltid kul att höra vad du har för dig. Kul att se bilder också!

Ruby Tuesday var ett av stamhaken när jag var au pair. Har de fortfarande en massa lampor i färgat glas över borden?

kram på dig