söndag 16 januari 2011

Lägenhet Wrightsville Beach

Som jag skrev om härom dagen så har jag fixat en lägenhet att bo i under tiden här i Wilmington. Valet föll naturligt på Wrightsville Beach som är en grannkommun och tillika en ö som ligger precis utanför stan. Ni som läst bloggen vet att jag bodde här en sejour i början av 2009. Ön är lite av en semesterresort och huspriserna är hutlösa. Såhär "off season" kan man dock hyra ett hus/lägenhet för rätt så överkomligt pris. Denna lägnheten tillhör ett lägenhetskomplex med bland annat säkerhetsvakt i lobbyn/svalen.

Nog snackat om detta, här kommer lite bilder... (Och NEJ jänkarna har inte öga för inredning och sånt)

 Ovan: Mitt sovrum - Var f.ö. tvungen att köpa egna lakan... Notera Bose-stereon till vänster i bild.

 Ovan: Lägenheten har två badrum, bilden visar badrummet som hör till mitt sovrum

 Ovan: Ungkarlsgarderob

 Ovan: Sovrum 2 aka barnkammare. Fungerar som strykrum

 Ovan: Här ser man ingången, samt delar av köket och vardagsrummet.

 Ovan: Samma vardagsrum man kunde se på föregående bild. Notera utgången till balkongen.

Ovan: Balkongen med utsikt över både pool och Atlanten. För övrigt samma utsikt jag har från mitt sovrum.

Nu är det dags att bege sig till en affär och fylla på med nödvändigheter såsom toapapper, vatten, tandkräm, schampoo, öl, vin, whisky och lite frukostmat.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Coolt. Öl räknas väl som frukost... Bro. Tjusigt!

Albinssonskan sa...

Schysst stället!!! När kan vi komma?!?!?

H sa...

Hmm fusk! Vill ha pool.

Camilla sa...

Tror jag tar och bokar en biljett och kommer och hälsar på :) Jag kan ta barnrummet! Kram

W. sa...

Hope I'd have another chance to have a long stay in Wilmington to hut like yours.... ;)

Kris sa...

Ni är alla så varmt välkomna. Flygplatsen heter ILM.

Wan:
Nice to see a comment from you and I understand what you mean. Hope you get your chance to get over here anytime soon! Otherwise you're always welcome to Sweden.