fredag 7 januari 2011

Cafébloggar

Dra på trissor, nu har man blivit hip! Sitter på ett café mitt här i Silicon Valley (området här runt San Jose är även känt som Silicon Valley) med laptopen på bordet, hörlurarna på huvet och en kaffekopp i högsta hugg. Kanske ska förtydliga att jag inte är ensam om att göra detta. Ungefär 70 % av gästerna här på caféet sitter med laptop och kaffekopp. Proffsen har till och med en kaffemugg modell termos för att kunna sitta längre innan kaffet svalnar.

Jag är ingen expert på det här med Silicon Valley, men det är ju lite av IT-världens mecka om jag förstått saken rätt med företag som Apple, Microsoft, Facebook, Google etablerade eller skapade i området. Facebook kommer ju exempelvis från stan Palo Alto som jag passerade på vägen ner från San Francicso i måndags.

När jag gick hit från hotellet såg jag en zeppelinare flyga omkring. Tillhör ju inte vanligheterna att man ser sånt i Sverige så försökte mig på konststycket att ta en bild. Tydligen ville inte kameran fokusera på själva zeppelinaren så istället blev det en brun fläck på en suddig bild. Inte mycket att ha alltså.

Natten till idag jobbade jag min första natt. Kom till jobbet trött som en "beaten dog", men det fixade till sig och det var först vid ankomst hotellet runt 9:00 som jag blev trött igen och följdaktligen somnade jag som en bebis. Masade mig upp vid 14:30-tiden för att få lite dagsljus och planen är att jag ska lägga mig en stund ikväll och sova till 23-tiden för att sedan åka till jobbet. För se om det funkar... Kallas för övrigt att man "ankrar" sin sömn.

Ja, och därmed har jag skrivit ännu ett totalt ointressant inlägg utan bilder, skämt eller uppmaning till er eventuella läsare. Det kommer bli bättre snart, lovar!

Inga kommentarer: