torsdag 13 januari 2011

Resan San Jose - Wilmington

Det började med en bilresa på ungefär 45 minuter från vår träningsanläggning i San Jose till flygplatsen i San Francisco. Efter att lämnat tillbaks hyrbil, checkat in och tagit sig igenom säkerhetskontrollen var det raka vägen till en pub för frukost. Första ölen på över en vecka smakade oförskämt bra.

 Ovan: Stabil frukost på flygplatsen i San Francisco

Sen blev det en flygning på ungefär 4:30 till Charlotte, NC. Som ni kan se spelar det ingen roll om man är guldmedlem på US Airways... Man hamnar i ett mittsäte i vilket fall som helst. Som tur var hade jag en säsong Dexter att kolla på och med förhoppningen att snabbt kunna somna beställde jag även in en whisky. Sömn blev det inte mycket av, men dock en whisky till... 

 Ovan: Dexter och whisky

Nedan: Inflygning Charlotte, NC

I Charlotte var det tänkt att bli en runt två timmar väntan tills flyget till Wilmington skulle lyfta. Käkade och fyllde på med två flaskor vatten och försökte återigen få lite sömn, förgäves. Som jag skrev igår så blev dessa två timmars väntan till tre timmar, eftersom US Airways inte hade någon flygvärdinna på plats. Skandal att ett såpass stort bolag på en av deras "hubbar" inte har lite kabinpersonal i stand by som kan rycka in när det saknas folk. Nu fick vi snällt sitta och vänta på att en flygvärdinna skulle landa vid 19:00 när vår ordinarie avgångstid var 18:25. Lagom kul...

Efter att fixat hyrbil, hämtat bagage och kört till hotellet var klockan redan en bit över 21. Snabb dusch och hopp i säng. Anledningen till att vi (jag och min kollega Thomas) åkte hit till Wilmington redan i onsdags var för den där träningen i Human Performance. Runt midnatt mellan tisdag/onsdag fick vi dock besked om att den var inställd. Det är vad jag kallar dålig "Human Performance" av vem det nu var som anordnade kursen...

Ovan: Residence Inn i Wilmington fungerade lite grann som vår bostad under tiden i traineeprogrammet 2008-2009. Som platinum blev jag uppgraderad till en svit med två sovrum, två badrum och tre TV-apparater...

2 kommentarer:

Anonym sa...

fan då kommer jag och hälsar på! =) bro

Anonym sa...

Du är så välkommen så! Dock ska jag byta ut hotellrummet mot en lgh snarast.

Helgen 28-30 januari är dumt också. Bokade nämligen nyss en resa till Miami den helgen.