lördag 8 januari 2011

Jordbävning, snabba puckar och hänsynslös shopping

"Plötsligt händer det". Ja så låter ju reklamen för en av Sveriges största Bluff & Båg-verksamhet; Trisslotter... Lotten som man i verkligheten som mest vinner en femtiolapp på (som man sedan köper nya lotter för och förlorar allt) och som varje år kostar Svensson en massa onödiga pengar.

Detta är min femte sejour här i San José och hittills har jag förgäves väntat på det, men så igår hände det... Plötsligt - Men inte fan kände jag ens av det... Jag pratar om jordbävning, 4.1 på richterskalan. Eftersom den amerikanska västkusten ligger lite pyrt till med tanke på kontinentalplattorna så drabbas området här titt som tätt av just jordbävningar. Vid tidpunkten för skalvet promenerade jag till hotellet efter en lunch/middag och jag uppfattade det faktiskt mer som oljud än skakningar. Jaja, om ni inte tror på mig kan ni läsa om skalvet här.

-----------------------------

Ja, istället för att stanna kvar här San José för hela träningen så har man blivit kommenderad till Wilmington, NC (dit jag annars skulle åkt nästa helg) för en annan kurs med start torsdag nästa vecka. Blir till att jobba natten till onsdag, åka direkt till flyget och bege sig till östkusten. Sova får man gör på flyget. Snabba puckar alltså.

-----------------------------


Härom dagen köpte jag mig ett par hörlurar av märket Bose. Idag fortsatte jag på inslagen väg med att köpa ännu en stereo samma märke, har ju en sedan tidigare. Denna är dock mindre och främst avsedd för att användas ihop med Iphone, Ipod etc (så nu måste jag skaffa iphone när jag kommer hem) men funkar till datorn via kabel. Tanken är den skall stå under TV:n i sovrummet för att ge lite extra kräm till filmer samt befästa min position som prylgalen ungkarl.

Utöver själva stereon så köpte jag en väska och kabel till stereon, hudlotion och solglasögon till mig själv samt en present till min brorsdotter.

1 kommentar:

Albinssonskan sa...

Läskigt, men ändå lite coolt med jordskalv!

Och spännande med present..... ;-)

Sköt om dig!
Kram svägerskan