söndag 1 augusti 2010

Inför sista veckan här i San José

Ja, nu går jag snart in i sista veckan av utbildningen. Än så länge har jag klarat mig bra, men det krävs ett sista ryck för att klara de sista två proven samt de "hands on"-övningarna som återstår. Jag känner mig faktiskt lite allmänt trött på allt det här just nu så det ska bli riktigt skönt när det över på fredag eftermiddag.

Helgen ja... Har varit en oerhört lugn helg med bio på fredagen och på lördag grillfest hemma hos Patrick (vi gick traineeprogrammet tillsammans) och hans tjej, med en tidig hemgång för min del. Idag söndag har jag legat och lyssnat på radiosporten om hur Blåvitt slog Kalmar med 3-1 och efter det åkte jag till vad som marknadsförde sig som "USA:s största utomhusmarknad" kallat Flea Market. Man kunde verkligen köpa allt där, men värmen och allmän olust att köpa saker gjorde att jag åkte därifrån efter en dryg timme. Nu är planerna att ta ett joggingpass på gymmet och sen försöka plugga lite ikväll.

Jag åker härifrån riktigt tidigt på lördag morgon. Nästa anhalt är Bad Zurzach i norra Schweiz för revisionsarbete på Kernkraftwerk Leibstadt, KKL.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ryck upp dig! :) Lovisa behöver hur mycket kläder oc grejjer helst! Jag också, har nog aldrig varit i sådant dåligt skick som nu... Snart passar bara us storlekar.

Kris sa...

Jag har ett stående hot om att anmälas till lyxfällan om jag inte bryter mitt köpbeteende. Lovisas present är redan inhandlad.