fredag 27 augusti 2010

Oh what a night!

Ja, så himla märkvärdig var väl kvällen inte... Inte märkvärdig alls för att vara ärlig. Men vi tar det från början så kommer det att "make sense" som jänkarna säger.

Ikväll var det "Revisionfest" här nere. Alltså kärnkraftverket ställer till kalas med partytält, gratis öl, gratis mat och lekar med mera. I år var det en kubbturnering som jag avstod (hatar kubb), sen kunde man skjuta armborst och sumobrottas. Jag blev utmanad av vår kvalitetsingenjör som föga anade att han hade med en brottarkung att göra... Jag vann med 4-0. Till saken hör att dennes son utmanade mig i armbrytning i Mexiko som jag vann så han kände väl att han hade revansch att utkräva...

Festen i sig var ingen större behållning, det stora var ju det faktum att jag hade gjort min sista arbetsdag innan jag åker hem! Åker från hotellet om 3,5 timmar så det hinns nog inte sova så mycket, men det är det värt.

Hur som helst, när jag för en stund sen satte mig i bilen för att köra till hotellet så hade radions DJ (eller var du nu heter) gjort ett utmärkt val och rev loss följande slagdänga. Med alla lyckokänslor som en hemresa innebär så blev det liksom definitionen på en skön kväll!

Obs! För att förstå poängen och rubriceringen så behöver man trycka på länken!

4 kommentarer:

Albinssonskan sa...

Välkommen hem!
Du är bjuden på kräftskiva i Lerum den 4/9, vi är ett gött gäng som samlas hos Eva och Fredrik. Hade varit skoj om du ville hänga på!
Kram

Sanna sa...

Håller med om kubb. Kubb är en "sport" för folk som inte orkar/kan (pga alkohol) spela brännboll. (Brännboll är förresten också rätt tråkigt men det hör inte hit.)

Kris sa...

Jossan
Först och främst ledsen för särskrivningen! Även om jag skrev "revision fest" för att visa att det var tyska så särskriver ju inte tyskarna... Jag skyller på att jag jobbar med jänkare. Jag ska kolla angående kräftskivan, tack! Mycket troligt är ju att jag har fullt upp med lägenheten. Återkommer!

Sanna: Kubb är djävulens påfund. Finns ingen så bra "party-killer" som när någon drar fram ett kubb på en sommarfest! Avstå och bojkotta är min melodi!

Kris sa...

Tänkte bara meddela att jag korrigerat särskrivningen. My bad