fredag 6 augusti 2010

Lite om varje

Blåvitt åkte ut ur Euro League trots vinst i returmötet mot Alkmaar med 1-0 på Gamla Ullevi. Jag var inte där, men de rapporter jag läst gör gällande att blåvitt föll med fanan i topp och förhoppningsvis fick man även med sig lite självförtroende in till höstsäsongen som precis startat.

Imorgon är sista dagen av utbildningen som jag gjort här. Än så länge så har jag klarat mig bra, fast ännu återstår ett sista prov innan den feta damen kan börja sjunga... På lördag morgon beger jag mig till Schweiz.

Min plan för att fixa tidsomställningen är att vara vaken hela natten till lördagen. Försöka sova lite grann på de olika planen så att jag anländer söndag förmiddag lagom trött. Sen gäller det att pressa sig hårt och vara vaken fram tills söndag kväll vilket garanterar att man somnar gott i lagom tid. På måndag börjar arbetet igen.

Känns som att dessa tre veckorna gått fort, men när jag tänker tillbaks på besöket till San Francisco känns det som en evighet sen.

Ni som följt bloggen (tvivlar iofs att det finns någon som gjort det...) minns vilka helsjuka priser dem hade på tvättning av kläder i Schweiz. Finns med andra ord en del pengar att spara genom att tvätta allt här innan avresa. En passande syssla natten till lördag med andra ord.

På lördag är det UFC i Oakland ungefär 40 min härifrån. Själve fan att man åker härifrån samma dag.

Nej nu får det vara färdigskrivet för idag. Nu är det "hela vägen in i kaklet" som gäller för att försöka trycka in ytterligare lite kunskap i en överfull hjärna och klara provet imorgon. Ibland är det riktigt skönt att "bara jobba" så att man slipper pluggandet och kan släppa allt och slappna av när man är klar för dagen.

1 kommentar:

Albinsson sa...

Hej! Sista semesterdagen idag. Vi försöker att tömma baren och Bitte och jag ska äta surströmming. Pappa har eldat i tunnan så det blir lite bad också. Må så gott.

Kramar från mor och far och Bitte