söndag 22 augusti 2010

Liftwaffe!!!

Efter att ha jobbat hela natten mellan fredag och lördag fick jag ledigt fram till måndag morgon. Ledighet är ju inget man är bortskämd med i min bransch så då gäller det att passa på å ikläda sig turistrollen och se sig om.

Bestämde att jag skulle ta bilen och köra till Rheinfallen (Rehnfallen på svenska) som ligger drygt en halvtimme härifrån. Konstigt för fallen ligger i Schweiz men bilvägen dit går genom Tyskland. Skumt det där.

Hur som helst. Efter några timmars sömn så körde jag dit i lördag eftermiddags. Fallen med en fallhöjd på dryga 25 meter var imponerande!



Jag hade tagit med mig en sån där köpesallad som jag satte mig ner och började inmundiga när ett "white trash"-par slog sig ner brevid mig på parkbänken och började röka. Jag tycker att det är ofog att sätta sig och röka så röken kommer på en som sitter och äter så på min skoltyska tackade jag artigt för detta (stavning, grammatik etc må vara inkorrekt); "Entschuldigung, vielen dank für rauchen hier wenn ich essen sein". Jag fick ett tyket svar och då kom mina begränsade kunskaper till sin spets... Jag drar nämligen iväg ett hederligt; "ARSCHLOCH!". Typ bland det värsta man kan säga på tyska och vips så stod den manliga delen av paret upp och var beredd att klappa till mig. Sittande så förberedde jag en hederlig "take down" för att följa upp med ett par par varma hurringar, men precis innan smockan flög i luften gick den kvinnliga delen av paret emellan. Sa åt mig att gå därifrån vilket jag också gjorde till tonerna av ett par "idiot", "Blödmann" med mera. En helt egen "liftwaffe"-händelse alltså!

Efter denna händelse bagav jag mig upp för en brant backe som tog mig upp till centrum av staden Schaffhausen. Där var det festival och givetvis tyckte jag att jag förtjänade en öl. Sagt och gjort och efter några timmar började jag inse att jag inte skulle vara i skick att köra bil. Hotellen var fullbokade så jag fick helt enkelt planera för att sova i bilen, vilket jag också gjorde... Fast det var en toppenkväll där jag bland annat käkade kebab och shottade slevovica så det var det värt!

Resten av helgen kommer att bedrivas i lugn och ro här på hotellet. Ska bland annat se IFK mot "jörgen" via live stream. Tackar CC för detta!

2 kommentarer:

Albinssonskan sa...

HAHAHAHAHAHHA!!!!!!
Du ser, man behöver inte alltid vara grammatisk korrekt, folk fattar ändå. Håller med att det är äckligt med rök när man ska äta, coolt ändå att du sa ifrån!

Hanna sa...

Skrattar nästan mer idag! Kan se hela historien utspela sig framför mig :) Du är grym!