onsdag 6 maj 2009

Tandvärk!

Det finns en del saker som jag hela tiden säger att jag borde göra men aldrig gör. En av dessa saker är att gå till tandläkaren och få min vänstra visdomstand utdragen. Denna tand har ställt till med oreda och rejäl smärta i över fem år nu. Vanligen är det bara kanske 2-3 gånger om året, men det känns som att smärtan kommer med jämnare intervaller ju mer åren gått.

Har iaf kört de flesta huskurer som jag kan komma på nu (våldsam tandborstning, corsodyl, whiskygurgling samt nåt häxmedel jag köpte i London i somras) och jag hoppas därför att värken kan gå över utan att jag behöver uppsöka tandläkare här i staterna.

Lovar mig själv för sista gången att ta tag i detta så fort tillfälle ges, vilket kommer bli någon gång nu i sommar.

---------------------------------

Annars händer inte så mycket. Jag jobbar just nu på ett sätt som innebär att jag åker ifrån hotellet 7:45 på morgonen och kommer tillbaks omkring 19:45. Därefter blir det i regel att man går ut och käkar lite, kollar på teve och sen lägger sig. Blir alltså inte mycket "sightseeing" eller andra verksamheter tyvärr. Borde se till att komma iväg till gymmet snart. Har väl dock redan förlikat mig med tanken att jag kommer få stå i vassen i sommar, igen...

3 kommentarer:

Albinssonskan sa...

Fy fasen för tandvärk! Jag fick problem med min visdomstand när jag var i USA också, roadtrip till Memphis Tennessee... Lagom skoj! Gick till tandläkaren i Chicago sen, hade jag inte haft försäkring hade det varit billigare att flyga hem till Sverige och ta bort den.
Kram

Camilla sa...

Usch för visdomständer. Jag har haft samma problem. Åkte på inflammation ett par gånger per år. Den kom aldrig upp tillräckligt mycket för att det skulle gå att dra ut den så till slut fick jag operera jag bort den...

Nu är min kandidatuppsats inlämnad!:D Vi ses i vassen i sommar! ;) Kram

Anonym sa...

Tyko Jonsson sa det bäst:
Tandläkare tjänar hutlöst med pengar och deklarerar falskt!
Men men, jag är mest glad för att jag blev av med skiten...

Camilla:
Grattis! Måste kännas skönt! Jag har hört att vassen är stället man ska hänga på i sommar. Det där med solbränna och tvättbräda är tydligen förra årets mode. Nu gäller det att vara vlekfet i vassen:)