torsdag 14 maj 2009

Lite om varje...

Har varit dålig med blogginlägg den senaste tiden. Anledningen är enkel, jag börjar få slut på "bensin" i tanken nu. Efter att ha jobbat i stort sett varenda dag sen den här bloggen startades och dessutom oftast 10h-dagar börjar sätta sina spår. Jag börjar helt enkelt bli lite sliten...

Den här veckan har varit lite jobbig. Från början var det tänkt att jag skulle lämna det här stället idag onsdag, men som det ser ut nu blir det på lördag istället. När man tror att man är framme är det alltid segt att inse att det minsann är en liten bit kvar! Det som dock varit värst har varit trafiken. I tre dagar i rad har jag spenderat timmar för att ta mig till och från jobbet. I måndags var det en dödsolycka som totalt stoppade trafiken och idag fick jag först på morgonen överraskningen att bron över Mississippifloden var stängd - omväg allan! Sen på vägen hem fick en lastbil stopp på en enfilig väg vid ett vägbygge vilket totalt stoppade trafiken igen. Dödsolyckan var lite läskig, en lastbil som välte och tog med ett par personbilar. Detta skedde på vägen jag kört dagligen och ungefär 20 min innan jag skulle varit där.

Här i USA finns en kanal som heter Spike TV. Jag hade lätt betalat för att få den kanalen hemma i Sverige! Den riktar sig till män (som fortfarande är pojkar) i åldern 15-35 år. Just nu har dem ett program där man kör virtuella fighter baserade på vetenskapliga tester mellan olika krigare genom tiderna. Skitkul! Tyvärr förlorade Vikingen mot en Samurai...

Idag fick jag även reda på när jag åker på mitt nästa uppdrag, det blir Schweiz den 2 augusti. Detta är kanon, hinner jag gå på U2-konserten den 1 augusti. Efter det så blir det till att åka till Spanien i septemer/oktober någon gång. Men innan jag ens börjar tänka på allt detta så ska jag ha semester! Och innan dess skall jag till Las Vegas... (1,5 vecka kvar)

Till sist:
Jag vet att ni som gillar quiz är besvikna på frånvaron av just quizar på senare tid. Som jag sa i inledningen av detta inlägg - Bensinen börjar ta slut... Men jag känner givetvis till detta tillkortakommande och tänker ta itu med "frågorna" så fort det kommer en gnutta energi!

1 kommentar:

Anonym sa...

Låter som att du förtjänar semester snart...