måndag 4 maj 2009

En hälsning från min vän Hiro

I höstas när jag började på det här programmet så hade vi även två japanska deltagare, Hiroaki och Shigeo. Dessa två arbetade för japanska kunder och deltog bara fram till jul, innan de åkte hem och fortsatte med sina vanliga arbeten på Tohoku Energy.

En av japanerna, Hiroaki (kallad Hiro) och jag blev efterhand väldigt bra vänner och gjorde bland annat några resor tillsammans (Chicago, New York, Charlotte). Kort sagt kan väl sägas att båda dessa japanska herrar har varit saknade under året som gått.

Härom dagen fick jag dock ett mail från Hiro med lite bilder från Japan och tänkte att jag skulle lägga upp några av dem här på bloggen...

Först ut är två bilder från den japanska högtiden Sakura vilket inträffar när körsbärsträden blommar.



Som en avskedspresent gav jag Hiro min blåvittröja. Här har han den goda smaken att possera med denna framför sina blåvita Mazda.

3 kommentarer:

Albinssonskan sa...

Kunde du inte gett honom en bättre souvenir?!?!

Hanna sa...

Hälsa Hiro från mig!

Kris sa...

Jossan:
Finare present/souvenir än så kan man inte ge någon!

Hanna:
Ska göra det nästa gång jag hör av honom!