tisdag 9 mars 2010

Inte roligt längre...

Först och främst. Dagen inleddes med beskedet att några av oss inte ens behövs åka till verket... Med andra ord "Stand by" på hotellet eller som man också kan uttrycka det - Ledigt idag med! Tack för den!

Nu till själva rubriken. Det finns ju alltid en övre gräns med vad som är roligt - lagom är bäst som man säger. Detta gäller ju i allra högsta grad även vädret. Fram till idag har vädret varit rätt så mulet och behagligt, men så kom dagen då molnen var som bortblåsta och den riktiga mexvärmen började göra sig påmind. Uppåt en 35 grader med tilhörande höga luftfuktighet gjorde att min morgon-/förmiddagspromenad abrupt fick avbrytas för att fort som attans gå in på hotellet och byta om till något svalare. Promenaden blev sedan aningens förkortad och när jag väl kom tillbaks var jag genomsvett till den grad att man såg igenom skjortan... Dock så fick jag knäppt lite bilder som kommer här:

Först ut: Fortet (som jag tidigare i bloggen dragit paralleller till Älvsborgs fästning)

Nedan: Jag visste förvisso att Mexiko köpt stridsbåt 90 av Sverige. Men måste ändå säga att jag blev förvånad när jag såg dem (på bilden syns dock bara en) ligga till här vid kajen. För den som inte visste det så spendera jag större del av de första två åren av 2000-talet som båtchef på en sån här båt.


Nedan: Här har ni "El turismo" him self. Självutlösande kamera (en funktion på kameran, helt några anspelningar till snusk!) är receptet om man vill hamna på bild helt enkelt. Notera den lokala klädseln. Ingen kan ju ens anta att jag inte är infödd mexikan... eller?

2 kommentarer:

H sa...

söt kille med fina kläder!

Albinssonskan sa...

Snygg hatt!