tisdag 9 mars 2010

En halvledig måndag

Det här med administration har nog aldrig varit mexikanarnas starka sida, iaf inte här på kärnkraftverket. Idag fick vi nämligen åka hem till hotellet i något som benämns "hot stand by" p.g.a. att dem inte hunnit med processen att skriva ut passerkort till oss... Boomschackalack - Ja tack!

Spenderade min halvlediga dag genom att ringa till min bättre hälft, ligga vid hotellpoolen, jogga några km och sen efter middagen promenera upp emot en mil. Denna promenad innehåll också små inslag av shopping. Bland annat köptes två par solglasögon modell fejk. Det ena paret lyckades jag till med förhandla upp priset på... Så går det när man försöker pruta ner priset med hjälp av de i bloggen tidigare omnämnda urdåliga/obefintliga spanskakunskaperna... Jag blandade helt enkelt ihop vad olika saker heter och trodde jag prutade hårt när jag i själva verket förslog ett pris ungefär 10 kronor dyrare än försäljaren. Blev lite paff när jag i samma stund som jag inväntade växel tillbaks kom på att jag sagt fel. Bara att bita ihop dock. Är huvet dumt får plånboken lida helt enkelt.

Under promenaden lyckades jag även få syn på två stycken stridsbåt 90 som låg förtöjda här i hamnen. Nästan så att det drog upp lite gamla känslor från den gamla goda tiden i amfibiekåren där jag tjänstgjorde som båtchef. Usch ja, i år är det tio år sen jag ryckte in i lumpen. Det är ju helvete vad tiden går helt enkelt...

Till sist, en liten bild på hotellet som jag knäppte från piren här utanför igår.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Mmmm. Så kan det gå. Tur att det bara blev en 10 dyrare. Spanska lektionen kunde slutat med en kaktus i arslet... Tror det blev så för chet.

Kris sa...

Denna kommentar gav upphov till nästkommande inlägg...

Tror att det låg närmare till hands med en kaktus i aset i fredags när taxichaffisen körde mig till en gayklubb... För övrigt så var det någon som sa att Veracruz kallas "Mexikos San Francisco". Haha!