söndag 7 mars 2010

En skön helg

Så börjar den här lediga helgen tyvärr närma sig sitt slut. Imorgon är det återigen dags att bege sig dem där 1:20 h (enkel väg) upp till kärnkraftverket och något säger mig att det det kommer bli en hel del jobb innan det blir någon ledighet igen. Tänkte sammanfatta helgen och veckan i några korta stycken, men först två bilder. Den översta föreställer hotellet jag bor på, medan den nedre bilden är från torget här i stan. Rätt så tråkiga bilder, men det där med foto har aldrig varit min grej...



--------------------------
Kött
Både i torsdags och fredags åt jag middag på ett argentinskt steakhouse (inte fan kan man väl kalla det för "stekhus" på svenska?). Riktigt god mat med en REJÄL (läs "drygt ett kilo") köttbit som huvudrätt. Dessutom åt jag bläckfisk till förrätt, alltså inte det som kallas "calamarez" utan en riktig, stor bläckfisk med tentakler. Det var överraskande gott måste jag säga.
Tequila
På fredagen följdes detta restaurangbesök upp med ett besök på en nattklubb. Helt ok, men dagen efter kändes de där tequilashotsen... Har sagt det förr och säger det igen. Man ska ge fan i starksprit! Fast klart, tror ni att jag någon gång lär mig? Näppeligen...
Gayklubb
I fredags efter restaurangbesöket så behövde jag dra mig tillbaks till hotellet en snabbis, medan övriga manskap drog sig mot nattklubben. Jag hade ju ingen aning om vart dem skulle, så när ens sms senare förblev olästa/obesvarade så bestämde jag mig lite sådär på vinst eller förlust att hoppa in i en taxi och låta chaffisen hitta grabbarna åt mig... Dock så inleddes detta med att missförstånd... Jag försökte förklara för chaffisen att jag letade efter mina polare, använde då en fras i stil med "mi hombres". Chaffisen nickade förstående och visste exakt vart vi skulle då. Sagt och gjort, jag hoppar ur bilen, ser en nattklubb och traskar in. Vad jag inte såg var att det utanför hängde stor flagga i regnbågens färger, vilket annars hade fått mig att hejda min framfart... Dock så upptäckte jag relativt omgående att något inte stod rätt till och efter att frågat flickan i kassan om klubben var gay fick jag ett stort nickande till svar. Helt om och ut på gatan och vinka in en ny taxi. Dnna gång använde jag fraser som "Amigos", "Americanos" etc och vips så var man på rätt kön... Nej, menar KÖL! igen.
Salsa
Min kollega Thomas har en fallenhet för att ragga på hotellpersonal... Så händer även här och därmed fixade han även en inbjudan till att hänga med några av dessa till en salsaklubb igårkväll. Sagt och gjort - där kommer vi! Två gringos med "lassot", "klockan", "trappan" och "handrörelser likt en DJ" som främsta dansmoves intraskandes till en seriös mexikansk salsaklubb... Håll i sombreron, visade sig dock att tjejerna var duktiga lärare och några öl senare stod vi båda där och skakade rumpan i takt till musiken, allt till allmänhetens belåtenhet... Hur som helst så var det jävligt kul! Synd bara att finmotoriken när det kommer till höfterna inte riktigt finns med i min DNA-stege.
Akvarium
Igår gjorde jag även ett besök till en av stadens stora turistfällor, nämligen ett akvarium som ska inhysa all den form av vattenliv som simmar omkring här ute i Mexikanska golfen. Låter videon tala för sig själv vidhåller att jag INTE kommer så mycket som att doppa fötterna i havet här utanför...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som en kanonhelg. Du får plugga lite spanska... "Eeeej bendejo" betyder nästan "hej kompis" om man får tro chet o tjong. :)

Lite avis på strandpromenaden, isgator och snödrivor är sådär faktiskt.

Ha det, bro

Kris sa...

Precis. Fast Bendejo var väl i stort sett det enda spanska ordet jag behärskade innan jag åkte iväg till Spanien/Mexiko.

Allt det där med snö känns faktiskt jävligt avlägset just nu om jag ska vara ärlig...