torsdag 4 mars 2010

Bilkrasch och lite om varje

Igår kväll fick jag och min kollega Thomas oss varsinn hyrbil. Han fick en pick-up medan jag fick en Van. Så när vi skulle iväg från hotellet imorse hann jag ungefär köra en dryg decimeter innan jag - som en kvällstidning hade uttryckt det - "kraschade bilen". Jag backade in med ena sidan i en pelare. Därmed sållade jag mig också in i restarande manliga delen av familjen Albinsson som lyckats köra in i något och repat en bil...

----------------------------------

Himla synd att kamera är totaltförbjudet på området. Det innebär att jag inte kan ha en kamera i bilen och ta kort på hur resan upp dit ser ut. Det är nämligen en upplevelse i sig med överlastade lastbilar (oftast sockerrör), åsnor, försäljare mitt i gatan etc.

----------------------------------

För övrigt så påminner staden Veracruz lite grann om Göteborg. Eller egentligen inte mer än att båda är hamnstäder med ett fort beläget vid hamninloppet samt en ungefärlig population på en halv miljon invånare... Men ändå! Staden grundades för övrigt av Hernand Cortez i början på 1500-talet med syftet att utgöra en hamn för allt guld spanjorerna nodde åt sig och skeppade över till Europa. Staden hyser många monument över alla möjliga typer av slag samt statyer av handel-/upptäcksresande som gjort sig kända här. Gatorna har många gånger namnet av dessa personer, alternativt datum när nåt viktigt inträffat. Såsom revolution, frihetsdag, nationaldag etc.

4 kommentarer:

Albinssonskan sa...

Åh vad surt med bilen!

Du får åka ut på fotosession när du är ledig, vi är nyfikna.

Idag blir det jobb igen efter två dagars vabband...förlåt efter att ha varit hemma med sjukt barn i två dar. ;-)

Kram

bro sa...

satt på tåget och läste ditt inlägg... såg bara rubriken innan det bröts. trodde ett tar att det var allvarlig bilkrasch. Skönt att du lever... =) kom du ihåg när jag backade upp farsans hyrvolvo i trädet i tidaholm... jävla tröd som var bandat med stålband. framdörren såg ut som ett dragspel. Konstigt att jag inte märkte förrän backsegeln small. sedan backade farsan upp bmwn i ett träd för att hämnas tror jag. =)

Kris sa...

Just de där två incidenterna jag tänkte på när jag skrev att jag är den sista i fam Albinsson av manliga könet som backat in i något. Fast farsan har väl sisådär 5-10 repor på sitt samvete om jag inte minns fel...

Ang. rubriken så tänkte jag köra en "kvällspress-variant". alltså överdriva en aning.

Anonym sa...

Ja, skogen är full av träd och en massa klantiga bilförare.... Mamma