söndag 6 september 2009

Slut på födelsedagen

Så var den här dagen till ända och därmed så är det ju också definitivt att man får addera ett år till sin ålder.

Den här dagen var arbetsfri så då passade vi tre svenskar som är här på att köra ner till "trash-turisterna Mecka" - Alicante för lite sol och bad. Blev på sätt och vis lite av ett återseende eftersom familjen var där en dag under en spaniensemester 1993.


Jag vet att det finns en bild på mig från -93 då man kan se den här byggnaden i bakgrunden...

Efter återkomst till Almansa gick vi ut och käkade lite tapas på kvällen. En av mina kollegor (låt oss kalla honom för "Lasse") är en hejare på italienska så han får stå för kommunikationen med lokalbefolkningen, då dessa har extremt begränsade kunskaper i engelska. Däremot så är det ju viss skillnad på spanska och italienska vilket stod klart efter att "Lasse" nästan uteslutande beställde in bläckfisk som förrätter... Hur som helst mycket trevligt!

Har en briefing som börjar klockan 10 imon så nu är det läggdags som gäller för min del. För er som undrar så har mitt bagage ännu inte anlänt. Fransmän är ju inte direkt kända för sin arbetsmoral och vilja att arbeta lite extra så väskan lär ju vara stå där någonstans i Paris utan att någon orkar ställa in den i nästa plan till Valencia...

1 kommentar:

Anonym sa...

Verkar inte som att ni har det så jobbigt där nere :-)