torsdag 10 september 2009

Budapest

Känns ju nästan lite löjligt att såhär en och en halv månad efter själva resan skriva om den och lägga ut bilder... Men jag har ju under några tillfällen faktiskt lovat att skriva nåt och lägga upp några bilder, och sådana löften kan man ju inte bara bryta hur som helst.

Hur som helst så passade jag och min bättre hälft på att ta en långhelg nere i Ungerns huvudstad, Budapest. Resan var en kombination av semester och födelsedagsfirande då "henne" i sällskapet passade på att fylla år där nere. Hotellet vi bodde på var ett Marriott på "pest-sidan" av Donau med utsikt över slottet. Eftersom jag efter X antal nätter i USA är platinamedlem i hotellkedjan kunde vi även njuta av att ha tillgång till hotellets VIP-lounge med fri mat och dryck samt en stor verande på översta våningen.

På det hela taget var det en lyckad resa och jag talar nog för oss båda när jag säger att jag varmt kan rekommendera detta resmål.

Och här kommer lite bilder...



1 kommentar:

Anonym sa...

Så skönt att bada!