måndag 14 september 2009

Lägesrapport

De senaste dagarna har det regnat lite grann här nere. Spanjorerna flyr då i panik under olika former av tak. För egen del vandrar jag relativt oberört vidare.

Min väska är fortfarande försvunnen. Min spontana känsla är att ingen direkt letar efter den heller.

På dagarna åker jag från hotellet runt 8:30 och kommer tillbaks runt 20:30. Vilket innebär att affärerna är stängda medan barer och restauranger är öppna. Lite halvsurt när man faktiskt behöver shoppa och inte supa...

Mina quiz är numera så dåliga att bara "närmast sörjande" bemödat sig att göra det senaste...

Även om råttorna från Solna leder allsvenskan så har blåvitt fortfarande allt i sina egna händer... Pyttipanna utlovas vid seger.

Tog mig en joggingtur ikväll. Dock är löparskorna jag köpte här nere inte intrampade än så smärtan på grund av dålig kondis kom i skymundan i förmån för ömmande fötter.

I Spanien äter man middag sent. Undrar vad dietisten säger om detta egentligen... Är det verkligen lämpligt att trycka i sig middag innan man lägger sig?

Apelsinerna och oliverna här nere är grymt goda. Ja, helt sjukt goda faktiskt.

Idag fick jag tid hos en käkkirurg som ska dra ut mina visdomständer. Kommer med all säkerhet bli både dyrt och smärtsamt.

4 kommentarer:

Thomas sa...

Fan har du börjat blogga?

Anonym sa...

Jag antar att svaret på den frågan är uppenbar...

j.j sa...

Gräddstuvad pytt?

Hanna sa...

Dina quiz är alltid bra! Frågan är vad som hänt med Berras frågesport?!