torsdag 20 augusti 2009

Sammanfattning av läget

Insåg att det nu i dagarna var exakt ett år sen (16 augusti) som jag klev på det där planet på Landvetter och därmed började den här "resan" som Field Engineer på GE. Tiden går fort samtidigt som det känns väldigt längesen.

Med största sannolikhet så kommer jag inte alls hem måndag som planerat. Blir några dagar till här nere.

Fick även besked om att jag eventuellt behöver åka ner till Spanien tidigare än planerat. Just nu säger planeringen 6 september. Får se hur det blir med det.

Det har varit förbannat varmt och bra väder här nere senaste veckan. Temperaturer ibland över 30 grader och för det mesta strålande solsken.

Har fortfarande inte satt på hotell-TV:n sen jag kom hit. Undrar om jag någonsin kommer göra det...

Schweizarna här talar en typ av tyska som är väldigt svårt att förstå.

Lär ju få en gigantiska mobilräkning den här månaden.

Rekommenderar dig (om du inte redan gjort det) att scrolla ner och göra quizet i föregående inlägg...

4 kommentarer:

j.j sa...

Behöver ni låssmeder?

Anonym sa...

Inga låssmeder såvitt jag vet, men jag ska hplla ögonen öppna.

Sanna sa...

"Behöver" åka ner till Spanien? Behöver? Jag skulle bli så himla glad om nån sa åt mig att jag BEHÖVER åka ner till Spanien.

Anonym sa...

Sanna:
Förstår vad du menar. Men det är ju inte direkt någon semester jag åker på. Kommer ju att bli en hel del jobb och då är det ju skönt om man kunde stanna hemma lite längre och "vila upp sig".

Förresten, för några inlägg sedan skrev jag om betygen i dagens skola. Hur kommenterar du som gymnasielärare det? :)