söndag 16 augusti 2009

Practical joke

När man går in och jobbar i reaktorhallen här så tillhandahålls man med en del kläder. Dessa kläder består i av ett par gula sockar, en orange t-shirt samt ett par orange kalsonger modell y-front. Därefter kliver man över till den aktiva sidan och tar på sig en overall och ett par skor. Poängen är dock att dem tillhandahåller oss med rentvättade kalsonger.

När man sedan skall gå ut så kastar man sina kalsonger i smutskorg och tar ett par nytvättade (eller sina egna).

Just nu jobbar jag ihop med en kille som heter Tim (amerikanare) som är rätt så rolig att "slänga käft" med. Så igår tänkte jag att jag skulle driva lite med honom. För efter varje pass så brukar han alltid duscha. Då tar han en uppsättning nya underkläder och lägger på sin bänk och går sedan in bakom draperiet.

Igår berättade jag för honom att jag i förrgår hade bytte ut hans rena kalsonger med ett par som låg i smutskorgen. Jag hade personligen för mig att det var han "store, feta och hårige italienaren" som hade slängt ner kalsingarna... Hans min när jag på allvar berättade detta var nästan oslagbar!

Givetvis så har jag inte gjort det. Men eftersom Tim inte förstår svenska och med all säkerhet inte läser här på bloggen så vet han ju inte om det. Och så tycker jag att det ska förbli. Däremot så är det nog lämpligt att vara på sin vakt nu den närmsta tiden.

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha, du är rolig :-)