måndag 10 augusti 2009

Lägessammanfattning:

Har varit här nere i mer än en vecka nu.

Min bättre hälft var och hälsade på över helgen. Det blev lite bad, bergsvandring, samt sightseeing i form av besök till Waldshut (Tyskland) samt Zürich. Mycket trevligt!

Började jobba nattskift igår. Alltid lika segt eftersom man sällan (aldrig) vilar tillräckligt mycket innan. Lägg därtill att jobbet vi gjorde igår bestod i att skruva isär en kärnkraftsreaktor. Heltäckande skyddskläder (plast och skyddsmask) samt höga temperaturer knäcker dem flesta människor efter några timmar...

Schweiz är förbannat dyrt.

Någon sa härom dagen att blåvitt var avhänga från toppstriden i Allsvenskan. Sällan kan väl en omgång bli så bra som den var igår...

Har tyvärr glömt min kamerasladd och kan därför inte bjuda på bilder.

Hyrbilen jag kör är en Ford Mondeo i ungefär samma storleksklass som en Volvo V70. Finner det ytterst klumpigt att åka runt i en herrgårdsvagn av den typen.

Har kommit in på två distansutbildningar som jag tänkte läsa nu i höst. Den ena om klimatförändringar och den andra i entreprenörskap.

Inser att jag inte slagit på hotell-tv:n en enda gång sen jag kom hit.

2 kommentarer:

Albinssonskan sa...

Slår man inte på TV:n det första man gör när man checkat in??? :-)

Anonym sa...

Du kollar ju lyxfällan på datorn, därför behövs inte TV:n! :-)