måndag 25 april 2011

Tar igen mig

Kort summering här...

Började med att jag åkte från Houma/New Orleans i torsdags. Flög upp till Philadelphia där jag spenderade drygt ett dygn innan det på fredagseftermiddagen bar av hemåt till Göteborg. Flygresan gick bra men av någon konstig anledning kunde jag inte sova. Trött som få när planet landade på Landvetter runt 14:00 på lördagen.

Möttes av Per som avbrutit påskfirandet i Kungälv för att säga hej och köra mig hem. Sen åkte han tillbaks till Kungälv och där stod man ensam och totalt utslagen i en lägenhet som är under renovering (rena bombnedslaget) utan vare sig dusch eller toalett. Mäktade med att packa upp innan jag gick och köpte Dafgårds frysmat, mjölk, påskmust, chokladkaka och dosa snus. Traskade sedan ner till Per och Erikas lägenhet i Majorna där det blev en dusch och sömn på soffan.

Efter att sovit riktigt dåligt klev jag upp vid 6:00 och började dra mig hemåt. Packade mina väskor och städade lite grann innan det bar sig av ut till Landvetter igen. Klockan 14:30 lyfte planet och jag var påväg ner till Barcelona. Efter lite förseningar i Frankfurt och allmänt strul på flygplatsen i Barcelona så satte jag nycklarna i hyrbilen (en fin merca!) strax innan 21. Då återstod en 5-6 timmars bilfärd upp till orten där jag är nu, Miranda de Ebro. Bilfärden var en ren plåga där jag stundom fick örfila mig själv för att inte somna. Somnade på hotellet här vid 3:00 för att låta väckarklockan ringa vid 6:00 och bege mig till jobbet och en 12 timmarsdag. Med andra ord lagom slut i skrivande stund...

Inläggets Ros...
Går till Per som ställde upp med hämtning, husrum och utlåning av GPS. Trots att jag bara varit hemma en dryg vecka i år så ställer han upp i vått och torrt sådär.

Inläggets Ris...
Går till mina medresenärer på planet ner till Barcelona. Hamnade bredvid två spanska medelålders tanter som pratade konstant, men värst av allt så gestikulerade de så vilt att sätena skakade. I övrigt fanns det tre-fyra ungar i min närhet som skrek konstant. Mina "Noise cancelling headphones" mäktade inte med skakande säten och barnaskrik... Ingen sömn alltså.

Till sist...
På bilresan upp gjorde jag ett stopp. Stället hade inga smörgåsar så det fick bli en ost-skinka-korv tallrik (sån som man har som tilltugg när man dricker vin). Hungrig så tryckte jag i mig detta på dryga minuten och följde upp detta med att äta en chokladkaka och dricka riktigt sött kaffe. Lätt illamående så spenderades resterande del av körningen med en konstig smak i munnen...

Over and OUT!

2 kommentarer:

H sa...

Hoppas att du kunde sova riktigt gott i natt iaf!

Anonym sa...

Det är jobbigt att resa! Gött att det gick bra med allt! Per e en klippa. Niclas