onsdag 6 april 2011

"En idiot på resa" - The real version

Jag har ju tyvärr missat den serien eftersom jag inte varit hemma och SVT play inte kan visa den i utlandet p.g.a upphovsrätten, men men...

Jag vet inte om jag nämnde det här på bloggen, men härom dagen vann jag en videokamera på jobbet. Det är nämligen så att man här i kärnkraftsbranschen tar det här med säkerhet (safety) till snudd på absurdum. Som incitament för detta delas det här dagligen ut priser till folk som gjort något för att öka säkerheten. Den 1 april (inget skämt) var det visst mitt namn som kom upp och priset för detta var som sagt en videokamera. Inte den finaste varianten utan helt klart en billigare version, men ändå det är ju som med en Harley Davidson; tanken som räknas.

Ibland när jag varit ute på upptåg har det hänt att jag använt min digitalkamera för att filma något, finns ju ett antal såna inlägg här på bloggen. Nu med nya videokameran ska jag se till att dra det hela ett steg längre. Ska nämligen filma lite mer och sen ta alla klipp jag har och klippa ihop det. Titeln på projektet är ju given (se rubrik).

Här nedan tänkte jag bjuda på et smakprov, men efter att försökt ladda upp en video i över två timmar utan att det funkat så ger jag upp. Blogger är fan värdelöst för videouppladdning!




Fail!

5 kommentarer:

H sa...

Vill helt klart se dina videodokumentärer när du är tillbaka Meatball! :) Haha så underbart att du påminde mig om det!

Lasse sa...

Mitt enkla tips är Youtube och sen kör embedd. Det kan vara enklare att ladda upp där.

En "Albin på resa" hade vart otroligt roligt att se.

Med din dator följde iMovie, det ska vara ett kompetent program för hemmaklippning av filmer, tydligen ska du även kunna göra trailers med några få klick, allt för att få schysst dramaturgi.

Kris sa...

Ja, men vill inte lägga upp någon video på youtube. Lägger jag upp det här på bloggen är det ju kopplat till mig och en berättelse.

Jag har börjat snegla lite på iMovie. Först gäller det dock att samla in mer filmmaterial.

Lasse sa...

Klurigt att det ska vara så dåligt, du har inte funderat på någon annan bloggmotor? Wordpress ska väl vara det bästa just nu.

Adam sa...

Given blockbuster!