lördag 2 april 2011

Jobbet rullar på

Fredag och klockan 01:49, normalt hade man väl vinglat hem från en bar så här dags, men nu sitter man på jobbet och har rast.

Det rullar på rätt så bra här. Det som jag trodde skulle bli ett riktigt minfält med nya kollegor, en kräsen kund och fackanslutna tekniker är inte så farligt. Faktum är att det flyter på klart över förväntan. Dock har jag fått ett smeknamn som jag tyvärr inte kan tvätta bort; "Meatball". Har knappt hört mitt rikiga namn senaste veckan utan det är Meatball för hela slanten.

Igår bokade jag lite resor. Tanken är att jag åker härifrån den 12:e april ner till New Orleans (Houma) och stannar där till den 22:a april, då jag åker hem till Gbg. Kommer hem den 23:e och sen bär det av till Spanien dagen efter... Antagligen stannar jag där nere 2-3 dagar efter projektet för att hälsa på vänner i Barcelona. I så fall siktar jag på att komma igen på riktigt den 18:e maj, eller iaf för en vecka eller så innan jag och brorsan drar till Prag på ölresa.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ölresa? Trodde vi skulle kolla på gamla byggnader och bibliotek. Kulturresa. Niclas

Kris sa...

Ja fa, vi borde ringa in Janne Englund och de där andra profilerna från Kultis i Lövgärdet... Bussresan avgår från "Beda och Svanen" 06:00. Jojje agerar Lasse Kongo som chaffis. Given succee!