söndag 3 april 2011

Ett inlägg

Jag kan verkligen inte komma på något vettigt alls att skriva. Senaste veckan har varit inrutad med ett schema enligt:

17:00 Åka till jobbet för att vara där i tid till 18:00 då skiftet startar.
06:00 Åka till hotellet efter 12 h-skiftet för att ta en dusch och sen sova.
15:00 Vaknar upp, slösurfar, äter och åker och handlar matlåda till natten
17:00 Tillbaks till jobbet

Alltså inte mycket roligt att skriva om egentligen så jag får helt enkelt göra det enkelt för mig med att skriva vad som är bra och dåligt här.

Bäst
Närheten till Philadelphia, New York, Washington DC, Atlantic City etc.

Riktigt bra
Shopping... Inte bara "King of Prussia mall" och "Philadelphia Premium Outlet" ligger här, utan precis vid hotellet ligger det en affär vid namn Wegman's. En välsorterad mataffär av högre klass (inte som wallmart direkt) med rejäl fruktavdelning, massa avdelningar med olika delikatesser som sälj över disk och bäst av allt, en avdelning med 6-7 olika bufféer som man antingen kan äta där eller packa ner i en matlåda. Glömde jag att säga att det även finns en bar inne i affären?

Mindre bra
Vädret har inte varit någon höjdare. En dag hade vi nästa 20 grader och två dagar senare var det bara till att skrapa frost på rutorna igen. Grått, kallt och blåsigt till stor del.

Sämst


Skämt å sido, som tidigare nämnt har det flutit på rätt så bra på jobbet så det är inte så farligt. Sämst på riktigt är att jag en dag som denna inte är hemma för att se "Fotbollens sista proletärer" på bio och självklart att jag missar Blåvitts 2-0 seger mot Örebro på nygamla Ullevi imorgon.

Inga kommentarer: