söndag 29 januari 2012

Veckan som gått

Har egentligen inte så mycket att skriva om veckan som gått. Jobbet går okej, men det är mycket att lära sig samtidigt som allt sker på spanska omkring en. Jag har börjat ta privatlektioner i spanska och ju mer jag försöker lära, ju mer komplicerat inser jag att det är. Jag trodde att spanska grammatiken var lätt, men fan heller. Varför kan inte alla språk vara som svenska och bara ha ETT ord för "är"?!

I kombination med detta så är det lite strul angående min planering. Från början var det tänkt att jag skulle åka till Taiwan i mars på ett projekt där. Med tanke på mängden arbete här nere så kändes det fel, även om jag väldigt gärna åkte till Taiwan. Mina chefer lyckades efter många om och men få bort mig från det projektet, men det tog inte mer än någon dag innan man från USA ville skicka mig till ett ställe i USA istället. Så nu verkar det inte bättre än att jag förlorar Taiwanprojektet och skickas iväg till "mitt ute i ingenstans" i USA istället...

Helgen... Ja i fredags hängde jag med lite folk från kärnkraftverket ut och för några öl. Slutade med att jag kom hem 6 på morgonen och somnade med kläderna på. Lördagen blev som den blev... Idag söndag hade jag tänkt att köra 7 timmar upp till det andra kärnkraftverket vi har här i Spanien, men jag behöver egentligen inte vara där förrän på tisdag. Därför åker jag imorgon bitti istället. Veckan kommer att tillbringas där uppe och sen får vi se vad som händer. Kanske åker jag hem till Sverige, kanske åker jag till USA för projektet där eller så åker jag tillbaks hit till Almansa.

Inga kommentarer: