torsdag 19 januari 2012

Nytt år, nya utmaningar

Ser att mitt senaste inlägg är daterat till den 10 december 2011. Läste igenom inlägget och insåg och det känns som att den där natten skedde för en evighet sedan. Med andra ord så var det också en evighet sedan jag uppdaterade bloggen. Förhoppningsvis blir det bättring med detta!

Vad har då hänt sedan den 10 december?
- Jag firade jul och nyår i USA, närmare bestämt Philadelphia och Boston.
- Jag fick tillbaks min lägenhet.
- Projektet i Oskarhamn blev till slut klart och därmed lämnade jag även den orten, inte en dag för tidigt!
- Jag var hemma i Göteborg en helg och sov i min egna säng.
- Jag åkte till Spanien där jag befinner mig just nu.

2011 var ett år som inleddes väldigt bra men som under sommaren och hösten blev något av ett "mellanår". Detta kan tveklöst tillskrivas Oskarshamn och projektet där... Nu har 2012 börjat och det här året kommer att bjuda på en rad utmaningar och möjligheter.

Till att börja med, och även anledningen till att jag befinner mig Spanien så är det för att tillfälligt ta över ansvaret här nere då han som jobbat här lämnar oss nu i början av februari. Detta innebär massa nytt att lära sig och det är viktigt att det blir rätt så att både kunderna här nere och ledningen i GE blir nöjda. Den 3:e mars bär det sedan av till Taipei på ön Taiwan (ni vet den där ön som tillhör Kina, men vill bli självständiga). Där blir jag enligt plan fram till den 10 april och sen antar jag att det fortsätter här i Spanien.

Nu känns det som att jag tagit bladet från munnen och är tillbaks i bloggvärlden. Vem vet, kanske kommer det några inlägg i veckan här nu framöver?

1 kommentar:

Albinssonskan sa...

Gött att du är tillbaks! :-)